اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

به مدیرانی مانند سردارسلیمانی در گام‌ دوم انقلاب نیازمندیم

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مدیریت‌های نادرست در ۷سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده، گفت: در گام‌ دوم انقلاب مدیرانی انقلابی نظیر سردارسلیمانی نیازمندیم که خطوط اصلی انقلاب را آشکارا بیان کنند.

به مدیرانی مانند سردارسلیمانی در گام‌ دوم انقلاب نیازمندیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" رادیو گفت‌وگو در رابطه با چیستی انقلابی گری گفت: یک فرد انقلابی چند شاخصه اصیل دارد که یکی از آن ها تدین است و باید نگاهی مرزبندی شده با دشمن داشته باشد و بر عدالت خواهی تاکید کند.

وی یادآور شد: از بدو پیدایش انقلاب اسلامی با مطالعه اندیشه های افرادی چون شهید مرتضی مطهری، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می بینیم بر بحث انقلابی گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکیداتی شده و شاخصه هایی مطرح شده است اما باید مقایسه ای میان دو رویکرد غالب در دهه چهارم انقلاب اسلامی داشته باشیم

* تقابل دو جریان در فهم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی

پاک اندیش در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: یک جریان را وابسته می نامیم که برخی آن را عمل گرا می دانند [اشاره به جریانی که مقابل انقلابی گری قرار دارد] و در مقابل جریان استقلال طلب را داریم که رفتارهایی متفاوت از خود بروز می دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی نگاه جریان وابسته گر را در تفیک انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی تفسیر کرد و افزود: این ها می گویند حال که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، باید بدنبال مدیریت عمل گرا و فن سالارانه حرکت کنیم.

پاک اندیش ادامه داد: در مقابل اندیشه انقلابیون، یگانگی میان مفهوم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را شاهد هستیم.

*یک مدیر انقلابی اندیشه های جهادی دارد

این عضو هیئت علمی پژوهشکده اسراء به رادیو گفت وگو گفت: در حوزه مدیریت، جریان وابسته گرا مدیرت فن سالارانه را در دستور کار دارد اما مدیریت انقلابی برگرفته از اندیشه جهادی است.

پاک اندیش افزود: گفتمانی که اندیشه فن سالارانه در حوزه گفتمانی برای خو قائل است، تفکر لیبرالیستی و دیپلماتیک گونه دارد اما اندیشه انقلابی رویه ای بسیار متفاوت و بسیجی وار را در نظر می گیرد.

* تقابل دو جریان در انتخابات نمود و ظهور می یابد

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه به تقابل دو جریان انقلابی و غیر انقلابی پرداخت و گفت: جریان وابسته گرا توسعه را مقدم بر عدالت می داند اما جریان انقلابی تاکید بر تقدم عدالت اجتماعی بر توسعه دارد.

پاک اندیش خاطرنشان کرد: با مقایسه تطبیقی این دو دیدگاه می بینیم در فصول مختلف انتخابات، همواره تضاد و تعارض میان این دو دیدگاه وجود داشته است.

* تبیین انقلابی گری در دهه پنجم انقلاب

این عضو هیئت علمی پژوهشکده اسراء در ادامه نگاه بحث را به حال حاضر و برهه کنونی متوجه ساخت و گفت: با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی در نظر داریم به منظور بسط گفتمان انقلابی گری و تبیین مفاهیم به گام دوم توجه کنیم که بار تمدن سازی را بر دوش جوانان انقلابی گذاشته است.

پاک اندیش افزود: بایستی در دهه پنجم ضمن تبیین و بسط اندیشه انقلابی گری و تفکر جهادی، باری از روی دوش مسائل اصلی کشور برداشته شود.

* هدف اصلی جهادگران انقلابی خدمت رسانی به مردم است

وی معیشت را در این حوزه دارای کار ویژه ای خاص دانست و افزود: پیامد و آثار تفکر وابسته گرایی هویت زدایی از انقلاب و عقیم ماندن اهدف انقلاب است.

پاک اندیش ادامه داد: ولی در انقلابی گری، تداوم و توسعه هویت انقلاب و روند تکامل این مفهوم در دستور کار قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مدافعان جریان انقلاب باید در دستگاه اجرایی کشور و قانون گذاری و نهاد قضایی ورود کنند تا مسائل اصلی کشور که در نهایت هدف خدمت رسانی را در دستور کار دارد، تحقق یابد.

*چرخ مدیریت خوابیده کشور طی هفت سال گذشته برای احیا به امثال سردار حاجی زاده نیاز دارد

پاک اندیش با بیان اینکه مسئولان در جمهوری اسلامی حق مانور دادن های اشرافی ندارند، گفت: نسل اول انقلاب به یاد دارند که بعد از تشییع حضرت امام(ره)، تشییع پیکر شهید سلیمانی دومین مراسم تشییع با شکوه بود که همراهی آحاد مردم را بدنبال داشت؛ در عین اینکه ایشان خطوط اصلی انقلاب را آشکارا بیان کردند. 

وی افزود: سردار سلیمانی در عمل منویات انقلاب را پیاده می کردند اما عمدتا سخنرانی هایی کوتاهی در این حوزه داشتند. 

پاک اندیش با بیان اینکه امروز امنیت کشور در سایه قدرت بازدارندگی و توان موشک ها و قدرت دفاعی و نظامی ایران خلاصه می شود، افزود: امروز در همه ابعاد به افرادی نظیر سردار حاجی زاده و امثال ایشان در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مقوله نخبگانی دانشگاه نیاز داریم. این افراد باید تکثیر شوند؛ منتها این مقوله پیش نیازهایی دارد و استراتژی ما باید نگاه به درون و اقتصاد نیز باید درون زا باشد. 

وی ادامه داد: نتیجه نگاه به بیرون تعطیلی هفت ساله کشور است؛ لذا در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیازمند مدیران معتقد در عمل و لفظ هستیم.

پاک اندیش با اعلام اینکه نوعی پاکسازی از جریان نفوذِ رخنه کرده در کشور باید اتفاق افتد، خاطرنشان ساخت: قصه رخنه این فرصت طلبان از سوی شهید مطهری نزدیک چهار دهه گذشته مطرح و بیان شده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول