اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تهدید متحدان امارات در جنوب یمن به تشدید اقدامات علیه دولت هادی

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) در جنوب یمن تحت حمایت امارات از تشدید اقدامات خود علیه دولت مستعفی و اجرای طرح‌های مربوط به «حکومت خودگردان» در سه استان جدید خبر داد.

تهدید متحدان امارات در جنوب یمن به تشدید اقدامات علیه دولت هادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدایی‌طلبان متحد امارات در جنوب یمن روز شنبه (دیروز) صدها نفر از طرفداران خود را در شهر المکلا جمع کرده و شعار «شورای انتقالی نماینده ما و توافق ریاض خواسته ماست» سر دادند.

این تجمع جدایی‌طلبانه در راستای تشدید اقدامات علیه دولت هادی صورت گرفت حال آنکه رایزنی‌هایی در پایتخت عربستان سعودی بین دو طرف به منظور اجرای بخش سیاسی توافقنامه ریاض در جریان است.

«احمد سعید بن بریک» از رهبران جدایی‌طلب و رئیس «حکومت خودگردان» وابسته به شورای انتقالی جنوب در جمع تجمع‌کنندگان گفت که تظاهرات نخست شما در حضرموت تأکیدی بر این است که ساکنان این استان نفت‌خیز در شرق کشور عضو یک پیکر واحدی از عدن، سقطری، لحج و الضالع است.

طبق گزارش وبگاه «أخبار الیمن» ، بن بریک همچنین به گسترش اجرای طرح‌های مربوط به حکومت خودگردان در استان‌های المهره، شبوه و ابین به منظور اجرای کامل این طرح در استان‌های جنوبی تأکید کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن اواخر آوریل گذشته در عدن حکومت خودگردان اعلام کرد که طی آن حق تصرف نهادهای دولتی را برای خود محفوظ می‌داند، امری که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» آن را «کودتا علیه نهادهای قانونی و توافق ریاض» اعلام کرده است.

بن بریک همچنین گفت که شورای انتقالی جنوب یمن طی چند روز آینده حکومت خودگردان را خواه با حضور دولت هادی یا دولت توافقی که جدایی‌طلبان نیمی از پست‌های وزارتی آن را بر عهده خواهند داشت، اجرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات استان حضرموت به ۱۲۰ میلیون دلار در ماه می‌رسد و با این حال از برق و آب محروم است، تصریح کرد که حکومت خودگردان می‌خواهد در این منابعی که دولت هادی و گروه‌های وابسته به آن برای فساد خود بکار گرفته‌اند، سرمایه‌گذاری کند.

بن بریک همچنین به اخراج نیروهای هادی از وادی حضرموت تهدید کرد.

هنوز دولت هادی به این اقدام شورای انتقالی واکنش نشان نداده همچنانکه استاندار حضرموت نیز از چند هفته پیش در مناسبت‌های رسمی حضور ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول