اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

لزوم مبارزه با سوداگران بازار مسکن/اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار مجلس + فیلم

در شرایطی که بازار مسکن با پدیده کمبود عرضه مواجه است، احتکار واحدهای مسکونی توسط سوداگران بازار مسکن، شرایط را بیش از گذشته دشوار ساخته است.

لزوم مبارزه با سوداگران بازار مسکن/اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار مجلس + فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شرایطی که تولید مسکن در 7سال گذشته با افت شدیدی مواجه شده است، پدیده احتکار واحدهای مسکونی به منظور فعالیت‌های سوداگرانه را شاهد هستیم. در چنین شرایطی دلالان و سوداگران بازار مسکن با خالی نگه‌داشتن خانه، اقدام به سواستفاده از جهش‌های نجومی قیمت مسکن می‌کنند.

وضع مالیات‌های تنظیمی یکی از موثرترین ابزارهای حاکمیت به منظور سامان دادن به بازار مسکن تلقی می‌شود. یکی از این نوع مالیات‌های که از احتکار واحدهای مسکونی جلوگیری می‌کند، مالیات بر خانه‌های خالی نام دارد.

اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، راهکار اصلی کاهش واحدهای مسکونی خالی و در نتیجه کاهش قیمت و اجاره‌بها در بازار مسکن محسوب می‌شود. در حقیقت سازوکار این نوع مالیات سبب می‌شود، سود ناشی از خالی نگه‌داشتن واحد مسکونی تحت الشعاع قرار گرفته و زمینه را برای خروج سوداگران از بازار مسکن فراهم سازد. خارج شدن تقاضای سرمایه منجر به تسهیل شرایط ورود تقاضای مصرفی شده و بدین ترتیب شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول