اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرهنگی: معطلی پروژه‌های عمرانی به خاطر قیر/ چرا چند شرکت محدود قیر رایگان دریافت می‌کنند؟

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه باید قیر رایگان برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و بخش‌های مختلف کشور در نظر گرفته شود، گفت: وقتی موانعی در صادرات نفت خام بوده و خوراک لازم برای تهیه قیر وجود دارد چرا باید قیر رایگان به چند شرکت محدود برسد.

فرهنگی: معطلی پروژه‌های عمرانی به خاطر قیر/ چرا چند شرکت محدود قیر رایگان دریافت می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 تیر) و در موافقت با طرح دوفوریتی تامین قیر رایگان ، ‌اظهار داشت:باید فرصت مناسبی برای استفاده از قیر رایگان در ایام باقیمانده سال در پروژه‌های عمرانی وجود داشته باشد. این در حالی است که در سال‌های 96، 97 و 98 میزان قیر رایگان توزیعی بین دستگاه‌های دولتی 4 میلیون تن بوده است اما در فوریت طرح مذکور از نمایندگان می‌خواهیم که چون اعتبار و بودجه‌های عمرانی کافی نیست و این امکان در کشور وجود دارد که زمان برای فعالیت‌های عمرانی در مدت زمان باقیمانده محدود است با این طرح دوفوریتی موافقت کنند.

وی با بیان اینکه در صادرات نفت خام موانعی وجود دارد ضمن اینکه خوراک لازم برای تهیه قیر هم در کشورمان وجود دارد، گفت: می‌توان با تامین خوراک دو تا 4 میلیون تن قیر را برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفت و این پروژه‌ها را از حالت رکود خارج کرده و به سمت ترمیم و بهسازی جاده‌های اصلی، راه‌های روستایی، پروژه‌های بنیاد مسکن و طرح‌های هادی روستایی، مدارس،محوطه‌ها و سقف بام‌های آنها اقدام کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد:شرایط کرونایی کشور و امکان طرح مسئله در صحن علنی پیش از این میسر نشده بود و به همین دلیل صورت مسئله تامین قیر رایگان در بودجه سال جاری حذف شد ولی باید از فعالیت‌های عمرانی حمایت جدی کنیم.

فرهنگی گفت: امروز شهرداری‌ها، دهداری‌ها، وزارت راه وشهرسازی، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس منتظر قیر رایگان هستند و نباید منافع قیر رایگان فقط به چند کشور معین برسد بلکه باید این منفعت شامل حال عموم جامعه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول