اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۷۰۰ ویژه‌برنامه سالگرد دفاع مقدس در سمنان طراحی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان ارسال شده که با مشارکت و حضور فعال مردم اجرا می‌شود.

۱۷۰۰ ویژه‌برنامه سالگرد دفاع مقدس در سمنان طراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بیان کرد: دفاع مقدس صرفاً یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک فرهنگ عظیم در تاریخ کشور و جهان بود و ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه دشمنان را خنثی کنیم و این گنجینه عظیم را به نسل جوان و آینده انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، ادامه داد: دانشجویان و استادان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان فعال، خلاق و کارآمد بودند که نقش ارزشمند آنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غیرقابل انکار است و برخی از ابداعات مهم دوران جنگ حاصل تفکرات رزمندگانی بود که تحصیلات دانشگاهی داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز یک هزار و 700 برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

سلامی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از 11 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم‌نهاد، بانک‌ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه تخصصی و شاخص تدوین شده است.

وی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

سلامی گفت: انتظار داریم از ترم آینده با توجه به مصوبات جدید وزارت علوم و تحقیقات شاهد افزایش حداکثری کلاس‌ها در تمام مراکز دانشگاه فنی حرفه‌ای باشیم و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور تأثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دوچندان کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خواستار همکاری ظرفیت پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تاکنون 590 مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی‌شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه فنی حرفه‌ای با توجه به دارا بودن اساتید و دانشجویان مجرب می‌تواند در این زمینه یاریگر ما باشد.

در این دیدار مقرر شد: تشکیل کارگروه تخصصی با حضور اعضای دو مجموعه، استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان در تدوین مقالات با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره و حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه مدنظر قرار گیرد.

همچنین برگزاری محافل خاطره گویی با حضور کارکنان، دانشجویان و استادان، برگزاری دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دانشگاه به جهت تدوین و چاپ کتاب، حمایت مالی و معنوی اداره کل از طرح‌های پژوهشی دانشجویان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری کارگروه‌های دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، استفاده از ظرفیت دانشجویان در اهداف و مأموریت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مورد عنایت و توجه دور مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/74005/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول