اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قادری: فعالیت‌های عمرانی معطل تأمین قیر است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: تمام فعالیت‌های عمرانی که به نوعی به قیر وابسته است از جمله بهسازی روستاها و جاده‌های روستایی و آسفالت محوطه‌های مدارس اکنون معطل تأمین قیر است.

قادری:  فعالیت‌های عمرانی معطل تأمین قیر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس امروز (یکشنبه 29 تیر 99) طی تذکری در موافقت با طرح دو فوریتی توزیع قیر رایگان اظهار داشت: تمام فعالیت‌های عمرانی که به نوعی به قیر وابسته است از جمله بهسازی روستاها و جاده‌های روستایی و آسفالت محوطه‌های مدارس اکنون معطل تأمین قیر است.

وی افزود: مجلس در طول سال‌های مختلف این اجازه را داده و قیر را تأمین کرده است اما اکنون در سال جاری این امکان فراهم نشده است و بسیاری از بهسازی‌ها و زیرسازی‌هایی که انجام شده است اگر به موقع قیر آنان تأمین نشود در بارندگی‌ها و حوادث طبیعی از بین می‌رود بنابراین نیاز است موضوع سریع‌تری تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌گویند اگر تحریم هستیم و نمی‌توانیم  ارز مملکت را تهیه کنیم ماده اولیه قیر در داخل کشور موجود است، گفت: وقتی این امکان در داخل کشور وجود دارد دولت باید این امکانات را فراهم کند حداقل بخشی از مشکلات مردم به ویژه در مناطق محروم، روستاها و شهرهای کوچک را حل کرد.

نماینده مردم شیراز تأکید کرد: استدلال شد که هنوز چند ماهی از تصویب بودجه نگذشته است بله درست است امسال حالت استثنایی داریم و مجلس ورود پیدا نکرد و در یک شرایط استثنایی بودجه مصوب شد و نظرات و دیدگاه نمایندگان و کلیت مجلس لحاظ نشد و اگر لحاظ می‌شد قطعا این مورد هم مثل سال‌های گذشته حل می‌شد.

وی با بیان اینکه دوستان بر روی عدد قیر قابل تأمین بحث داشتند گفت: این عدد در جزئیات قابل بحث است و می‌تواند با همفکری و همکاری دولت عدد را کم و زیاد کرد و این مشکل به وجود نمی‌آورد.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر ما این مصوبه را تصویب کنیم پیام خوبی به جامعه خواهیم داد.به عبارتی به مردم گفته‌ایم که مجلس به فکر مناطق محروم،‌روستاها و مناطق دور افتاده است و می‌تواند آثار و پیامدهای خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر این موضوع دغدغه دولت است پس چرا دولت لایحه نمی‌آورد،‌گفت: بیشتر از دولت نمایندگان مجلس با مردم در ارتباط هستند و هر روز به حوزه انتخابیه سر می‌زنیم و پیام‌ها و تماس‌های مردمی را داریم بنابر این طبیعی است که باید دغدغه بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی در مورد موضوع مالچ‌پاشی گفت:‌مالچ‌پاشی موضوع بحث نیست و سه محور راه‌های روستایی بهسازی راه‌های روستاها و حیاط مدارس مطرح است برخی از نمایندگان می‌گویند مشکل مملکت قیر نیست و فکری برای قیف آن نیز صورت دهید و من می‌گویم دوستان به دو فوریت این رأی حل بدهند که مشکل  حل شود و می‌توان در مورد قیف آن فکری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول