اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نظارت‌های کرونایی باید تشدید شود/ وضعیت گلستان همچنان قرمز است

استاندار گلستان گفت: نظارت‌ها باید تشدید شود و هیچ اهمال‌کاری در نظارت را نمی‌پذیرم و همه دستگاه‌ها باید با قدرت بیشتری نظارت را انجام دهند.

نظارت‌های کرونایی باید تشدید شود/ وضعیت گلستان همچنان قرمز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت استان گلستان در شیوع ویروس قرمز است و ممکن است تا چند هفته قرمز بمانیم.
وی ادامه داد: موضوع جدی است و همه باید با حساسیت بیشتری مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.
استاندار گلستان در خصوص مراکز تعویض پلاک و پلیس+۱۰ و دفاتر پیشخوان دستور داد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراکز یک هفته تعطیل خواهند شد.
حق‌شناس گفت: نظارت‌ها باید تشدید شود و هیچ اهمال‌کاری در نظارت را نمی‌پذیرم و همه دستگاه‌ها باید با قدرت بیشتری نظارت را انجام دهند.

*در 3 هفته گذشته سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها باعث شده شیب ابتلا در استان نزولی شود/  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار از بیمارستان‌های استان ترخیص و ۳۸ بیمار‌ جدید بستری شده است

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار از بیمارستان‌های استان ترخیص و ۳۸ بیمار‌ جدید بستری شده است و‌ نشان می‌دهد مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند اما باید موضوع را جدی بگیریم چون هنوز استان در وضعیت قرمز است.
استاندار گلستان تصریح کرد: تمام پروتکل‌های وضعیت قرمز در سطح استان یک هفته دیگر تمدید می‌شود و باید با نظارت بیشتر این پروتکل‌ها رعایت شود.
حق‌شناس تاکید کرد: در سه هفته گذشته سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها باعث شده شیب ابتلا در استان نزولی شود.

* نماز عید قربان در هر محیطی ممنوع است/ رئیس اداره مکلف است پرونده تخلف اداری برای کارمند تشکیل دهد/ برای تولید ماسک هیچ کارخانه‌ای نیاز به مجوز نیاز ندارد

وی در پاسخ به انتقاد یکی از فرمانداران مبنی بر کمبود کادر درمان در استان، تاکید کرد: در اسفندماه در اوج پیک شیوع ما در استان یک هزار و‌ ۳۰۰ بیمار داشتیم و ممکن است در پاییز به ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار برسد و باید خودمان را با همین ظرفیت موجود هماهنگ کنیم و موضوع پیشگیری را جدی بگیریم.
استاندار گلستان برای عید قربان و غدیر تصریح کرد: نماز عید قربان صد در صد ممنوع است مگر اینکه شرایط شیوع تغییر کند و برگزاری نماز عید قربان در هر محیطی ممنوع است.
حق‌شناس درباره تولید ماسک گفت: برای تولید ماسک هیچ کارخانه‌ای نیاز به مجوز نیاز ندارد و هر کارخانه‌ای که می‌خواهد می‌تواند ماسک در استان تولید کند و این مصوبه ستاد است و نیاز به مجوز سازمان صمت هم ندارد.
وی اضافه کرد: این تنها راه شکستن قیمت کاذب ماسک و تامین کمبود ماسک است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: رستوران‌ها و فستفودها متاسفانه بیرون‌بر رعایت نشده و داخل سرو غذا انجام شده و دستور می‌دهم نظارت‌ تشدید شود و غذا به هیچ عنوان در سالن پذیرایی سرو نشود.

*بازار دام گنبدکاووس و پنج پیکر برای توزیع دام برای عید قربان مجاز به فعالیت هستند
حق‌شناس متذکر شد: بازار دام گنبدکاووس و پنج پیکر برای توزیع دام برای عید قربان مجاز به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: کارمندی ماسک نزند رئیس اداره مکلف است پرونده تخلف اداری برای کارمند تشکیل دهد بازرسی استانداری وظیفه نظارت بر این موضوع بر مدیران دارد.
استاندار گلستان تصریح کرد: ادارات می‌توانند از دو سوم یا یک سوم نیرها استفاده کنند و اولویت مرخصی با بانوان است.
حق‌شناس در خصوص باشگاه‌های ورزشی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و‌حرفه‌ای گفت: با توجه به بهتر بودن وضعیت شیوع کرونا در گرگان این دو بخش حداکثر تا ۱۰ نفر با مسوولیت مدیران کل فنی حرفه‌ای و ورزش و جوانان فقط در گرگان اقدام به فعالیت کنند.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول