اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه تظاهرات ضدنژادپرستی در فرانسه، آلمان و آمریکا

هزاران نفر از مردم فرانسه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در خیابان‌های شهر «ول دوآز» تظاهرات کردند، همزمان صدها نفر از مردم برلین در تجمع‌ اعتراض آمیز خشونت پلیس را محکوم کردند.

ادامه تظاهرات ضدنژادپرستی در فرانسه، آلمان و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تظاهرات ضدنژادپرستی در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارند، روز گذشته (شنبه) نیز هزاران نفر از مردم فرانسه در خیابان‌‌های شهر ول دوآز در نزدیکی‌های پاریس تجمع کردند تا چهارمین سالگرد مرگ یک سیاهپوست فرانسوی مالی‌تبار را گرامی بدارند. 

به نوشته خبرگزاری «دویچه‌وله»، این سیاهپوست ۲۴ ساله که «آداما تراوره» نام داشته، پس از دستگیری در ژوئیه سال ۲۰۱۶، مأموران پلیس وی را به زمین کوبیدند و وی پس از مدتی در پاسگاه پلیس جان خود را از دست داد. 

در این تظاهرات، معترضان شعار «عدالت هیچ، صلح هیچ» را سر دادند و بنر‌هایی را با عکس این سیاهپوست در کنار جورج فلوید در دست داشتند. 

همچنین تظاهرات ضد‌نژادپرستی روز گذشته در پایتخت آلمان، شهر برلین نیز شکل گرفتد. در این تظاهرات بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مردم برلین در مرکز این شهر تجمع کردند تا خشونت پلیس را محکوم کنند. 

بعد از به قتل رسیدن «جورج فلوید» به دست یک مأمور سفیدپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، جنبش‌های اعتراضی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در سرتاسر جهان شکل گرفتند.   

بسیاری از شهرهای آمریکا نیز از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه جورج فلوید صحنه اعتراض بوده‌اند. 

هفته گذشته، شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» شاهد ناآرامی‌هایی بود. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که این شهر روز پنجشنبه برای پنجاهمین روز متوالی صحنه تظاهرات به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.


معترضان با در دست داشتن عکس آداما تراوره به تظاهرات در شهر ول دوآز پرداختند 


تجمع هزاران نفر از مردم فرانسه در شهر ول دوآز

 

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول