اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار ارشد ترکیه‌ای: آمریکا فورا گولن را تحویل دهد

معاون سابق نخست‌وزیر ترکیه و عضو کنونی پارلمان این کشور در یک مصاحبه به ادامه حمایت‌های آمریکا از «فتح‌الله گولن» و بی اعتنایی واشنگتن به درخواست‌های آنکارا برای استرداد وی تاخت.

قانونگذار ارشد ترکیه‌ای: آمریکا فورا گولن را تحویل دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم مخالفت‌های آمریکا با استرداد فتح‌الله گولن رئیس سازمان گولن به منظور محاکمه او در ترکیه به دلیل دست داشتن او در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶، یک عضو ارشد پارلمان ترکیه بار دیگر بر لزوم استرداد فوری او تاکید و از واشنگتن انتقاد کرده است.

معاون سابق نخست‌وزیر ترکیه و عضو کنونی پارلمان این کشور در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که آمریکا همه انواع کمک‌ها و حمایت‌ها را از سازمان تروریستی گولن انجام داده است.

«بکیر بوزداغ» رئیس کمیته قانون اساسی پارلمان ترکیه که پیشتر به عنوان وزیر دادگستری این کشور سابقه فعالیت دارد، در این مصاحبه به سوالات آناتولی به مناسبت چهارمین سالگرد کودتای نافرجام در این کشور پاسخ داد.

وی با انتقاد شدید از مواضع واشنگتن در عدم استرداد فتح‌الله گولن واعظ ترکیه‌ای مخالف دولت ترکیه و ساکن آمریکا انتقاد کرد؛ کسی که دولت ترکیه او و سازمان تحت امرش را ترویستی شناخته و آنها را عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند.

بوزداغ در این مصاحبه اعلام کرد که ترکیه «شواهد و مدارک مهمی» در رابطه با استرداد گولن به آمریکا ارسال کرد.

معاون سابق نخست‌وزیر ترکیه گفت: «ما فکر نمی‌کنیم که تا به حال چنین مدارکی در خصوص استرداد یک متهم برای هیچ کسی ارسال شده باشد. ما کارشناسانمان را به (آمریکا) فرستادیم و کارشناسان آنها هم (به ترکیه) آمدند».

به گفته وزیر دادگستری اسبق ترکیه، با توجه به توافق استرداد مجرمین بین این کشور و آمریکا، واشنگتن باید فورا درخواست‌های آنکارا درباره استرداد گولن را اجابت کند اما تا به حال چنین نکرده است.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، سازمان گولن با به راه انداختن کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ سبب مرگ حداقل ۲۵۱ نفر و زخمی شدن ۲۲۰۰ تن شده است.

بوزداغ با دفاع از مواضع رئیس‌جمهور ترکیه در مقابله با سازمان گولن و بازداشت‌های اعضا و حامیانش در نهادهای مختلف این کشور گفت: «رئیس‌جمهور اردوغان از یک تهاجم احتمالی فتو (سازمان گولن) به ترکیه جلوگیری کرد».

به گفته این عضو ارشد پارلمان ترکیه، دولت این کشور مصمم به جنگ علیه فتو (سازمان گولن) است.

بوزداغ همچنین خبر داد که به دنبال کودتای نافرجام، حدود ۱۵۰ هزار نفر از مقام‌های دولت ترکیه شامل افراد شاغل در ارتش و وزارت دادگستری از کار برکنار شدند.

وی افزود، از زمان کودتای نافرجام نهادهای مختلف ترکیه شامل ارتش این کشور در حال همکاری و تلاش برای پیدا کردن و اخراج عناصر سازمان گولن بوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول