اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین: اگر ترامپ شکست بخورد قرارداد انگلیس با هوآوی احیا می‌شود

یک روزنامه انگلیسی نوشت، دولت انگلیس به یک شرکت چینی گفته است به دلایل ژئوپولیتیک قرارداد این دو لغو شده است و اگر رئیس‌‌جمهور آمریکا برای بار دوم رأی نیاورد احتمالا لندن به این قرارداد برمی‌گردد.

گاردین: اگر ترامپ شکست بخورد قرارداد انگلیس با هوآوی احیا می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس به‌طور غیر علنی به شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی گفته است علت لغو قرارداد با این شرکت، مسائل مربوط به «جغرافیای سیاسی» است.

روزنامه «گاردین» روز یکشنبه نوشت، توانسته از طریق منابعی دریابد که طی مذاکرات میان دولت انگلیس و شرکت هوآوی، ضمن اعلام دلایل ژئوپولیتیک برای لغو این قرارداد، به این شرکت گفته شده، این احتمال  وجود دارد که اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات امسال پیروز نشود، قرارداد لغو شده به روال عادی برگردد.

پیش‌تر دولت انگلیس اعلام کرده بود بر اساس ارزیابی‌های فنی و توصیه‌های «مرکز امنیت ملی سایبری»، قرارداد با شرکت هوآوی لغو شده است.

با این حال «اولیویر داودن» معاون وزیر کشور در امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، روز سه‌شنبه با اعلام این تصمیم دولت در جلسه مجلس عوام انگلیس گفت، تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین موجب کاهش دسترسی هوآوی به قطعات خواهد شد و چنین چیزی توازن ریسک‌های امنیتی را تغییر می‌دهد.

همچنین سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت: «دلیل این‌که انگلیس موضع خود را تغییر داد، [نگرانی از] تأثیر تحریم‌هایی است که آمریکا در ماه می اعلام کرد».

طبق اعلام داودن، قرار شده تمام تجهیزات اینترنت نسل پنجم این شرکت چینی تا هفت سال دیگر (۲۰۲۷) از تمامی شبکه‌های تلفن همراه بریتانیا کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول