اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: ستاد امور خیریه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان راه‌اندازی شد.

توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی پیش از ظهر امروز در شورای اداری اوقاف و امور خیریه با محوریت فعال کردن ستاد امور خیریه در ادارات کل اوقاف سطح کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس تشکیل شد، اظهار کرد: احکام 40 نفر در ستاد امور خیریه اداره کل و هفت شورای شهرستانی صادرشده و این افراد فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی جمع‌آوری کمک‌های مردی و تهیه و توزیع بیش از 15 هزار بسته معیشتی و بهداشتی را بخشی از فعالیت‌های ستاد امور خیریه و شوراهای شهرستانی زیرمجموعه آن در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در ذیل این ستاد و شوراها، کارگروه‌های تخصصی وجود دارد که تاکنون بیش از 200 نفر شناسایی‌شده‌اند و احکام این افراد نیز به‌زودی صادر و شروع به فعالیت خواهند کرد.

تدینی خاطرنشان کرد: این افراد در اموری از قبیل تسهیل امر ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج، کمک به امر تهیه جهیزیه و خدمات جهت برگزاری مراسم ازدواج، خدمات‌دهی به بیماران نیازمند و پیگیری امور درمانی و سلامت افراد خانواده‌های نیازمند (بیماران، سالمندان و معلولان نیازمند)، حمایت و مراقبت از ایتام، بی‌سرپرستان و بد سرپرستان، البته با رویکرد توانمندسازی، خدمات‌دهی، کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و جرائم عمدی که دوران محکومیت را گذرانده‌اند ولی به علت اعسار در زندان هستند، فعالیت خواهند کرد.

با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه و بر اساس سیاست‌های نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف در زمینه فعال کردن بحث خیریه، تشکیل ستاد خیریه از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/74006/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول