اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دانشگاه‌ها باید مسیر صنعت را به روی خود باز کنند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دانشگاه‌ها باید مسیر صنعت را به روی خود باز کنند، گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از این شرایط، ورود صنعت به دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانشگاه‌ها باید مسیر صنعت را به روی خود باز کنند

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه وظیفه ذاتی دانشگاه ایجاد تحول علمی و اجتماعی در جامعه است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید مسیر ورود صنعت به دانشگاه را بازکرده و برای ایجاد تحول‌های عظیم فرهنگی، علمی و اجتماعی در جامعه تلاش کند زیرا آغاز تمام تحولات در جامعه دانشگاه است.

وی‌ با اشاره به فلسفه وجودی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور گفت: یکی از اهداف اساسی در تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در توسعه سطح آموزش و به‌نوعی آموزش محوری بوده تا از طریق علم‌آموزی جوانان را آماده اداره کشور در حوزه‌های مختلف کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی بیان کرد: اگر جوانان ما در کنار علم‌آموزی، کسب مهارت نکنند در آینده، جامعه با مشکل مواجه می‌شود لذا باید دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین نهاد علمی به سمت مهارت‌محوری و حل مشکلات جامعه حرکت کرده و به‌نوعی به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین شناخته شود.

فرخی به گفته‌های خود در جلسه کمیسیون شوراها در خصوص وضعیت میزان ورودی به دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه میزان ورودی‌های ما در دانشگاه‌ها نسبت به بازار کار موجود بسیار بیشتر است درحالی‌که درگذشته کارکنان در سیستم اداری برای ادامه تحصیل و برای ارتقا سازمانی خود نیاز به آموزش داشتند.

وی با اذعان به اینکه دانشگاه‌ها باید مسیر صنعت را به روی خود باز کنند، تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت کشور از این شرایط، ورود صنعت به دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است لذا باید متولیان این امر در کشور و استان گیلان، بخش‌های مختلف صنعتی را به دانشگاه بازکرده و به آنان راهکارهای مناسب برای رشد اقتصادی کشور را بدهند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت در پاسخ به این سؤال که دانشگاه آزاد اسلامی چه نقشی را می‌توانند در شناسایی مشکلات استان ایفا کند، گفت: دانشگاه‌های کشور در کنار دانشگاه آزاد باید با استفاده از دانش‌آموختگان و نیروهای متخصص خود مشکلات استان را شناسایی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات را هم ارائه دهد.

فرخی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را یک ظرفیت برای استان گیلان دانست و بیان کرد: این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های پژوهشی بوده و به‌نوعی ویترین علمی لاهیجان است که همواره متخصصان و دانش‌آموختگان بسیاری را پرورش داده و همواره برای حل مشکلات مختلف در استان و شهرستان پیش‌گام بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول