اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری 225 میلیارد تومانی در حوزه فراوری محصولات کشاورزی در کامیاران

فرماندار کامیاران گفت: اجرای یک طرح فراواری محصولات کشاورزی با سرمایه 180 میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شده و یک طرح دیگر با 45 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

سرمایه‌گذاری 225 میلیارد تومانی در حوزه فراوری محصولات کشاورزی در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود الماسی بعد از ظهر امروز در شورای اداری و مراسم یادبود ماموستا توفیق قربانی امام جمعه فقید کامیاران، اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و احساس خطری که در مورد سلامت جامعه وجود داشت، در نشستی با امامان جمعه، نمازهای جمعه شهرستان تعطیل شد.

وی با تقدیر از همراهی و همدلی همیشگی جامعه روحانیوت با فرمانداری کامیاران، گفت: ماموستا قربانی امام جمعه فقید کامیاران همواره همراه و پای کار بودند و در تنویر افکار عمومی و تزریق آرامش به جامعه نقش کلیدی داشت.

فرماندار کامیاران تصریح کرد: انتخاب ماموستا سیدمحسن حسینی به عنوان امام جمعه اهل سنت کامیاران هم، انتخابی شایسته‌ و قطعا موجب برکات زیادی برای شهرستان به ویژه در توسعه و تعمیق وحدت‌آفرینی خواهد شد.

وی وحدت در شهرستان کامیاران را مثال‌زدنی بیان کرد و گفت: وحدت به تمام معنا در این شهرستان وجود دارد و سعی می‌کنیم با ایجاد وحدت و هم‌افزایی خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

فرماندار کامیاران اذعان داشت: این شهرستان وزنه علمی و معنوی سنگینی دارد که باید قدر این ظرفیت را به خوبی دانست و از آن در حد کمال بهره گرفت.

وی عنوان کرد: اگرچه اتفاقات خوبی در کامیاران انجام شده است، ولی به درستی اطلاع‌رسانی نشده است.

وی مدیریت انتظارات مردم در شهرستان کامیاران را هم ضعیف دانست و گفت: بالابودن انتظارات جامعه از بدنه مدیریت اجرایی موجب شده اقدامات اجرایی محسوس نباشد که می‌طلبد روحانیون این اقدامات توسعه‌ای را به اطلاع مردم برسانند.

الماسی، بیکاری را مهم‌ترین مشکل در کامیاران نام برد و خاطرنشان کرد: 33 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی، 5 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت و 15 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امسال 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی اشتغال پایدار روستایی هم از طریق بنیاد برکت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و تثبیت آن در شرایط کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: امروز جوانان جویای کار در جامعه ما دنبال شغل مورد علاقه خود هستند و بنیاد برکت در این راستا حرکت‌ بسیار خوبی آغاز کرده است.

الماسی از صدور مجوز تاسیس یک واحد تولیدی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در کمتر از 24 ساعت در شهرستان خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌ای بالغ بر 180 میلیارد تومان به همت بخش خصوصی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: کل اعتبار امسال شهرستان 33 میلیارد تومان است و با هم‌افزایی که بین دستگاه‌ها انجام گرفته مجوز اجرای این پروژه که چند برابر اعتبارات شهرستان است، صادر شده است.

الماسی گفت: دنبال جذب یک سرمایه‌گذار دیگر با سرمایه بالغ بر 45 میلیارد تومان در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی هستیم که در صورت عملیاتی‌شدن این دو طرح، تحول عظیمی در توسعه و رونق بخش کشاورزی و اقتصاد مردم در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول