اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سفر سه نماینده مجلس برای بررسی مشکلات پردیس/ تذکر نادری به وزیر بهداشت درباره بیماستان پردیس

دو نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به همراه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری به پردیس مشکلات این شهرستان را با مسؤولان محلی بررسی کردند.

سفر سه نماینده مجلس برای بررسی مشکلات پردیس/ تذکر نادری به وزیر بهداشت درباره بیماستان پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، شب گذشته طی مراسمی با حضور نایب رئیس و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مسؤولان پردیس دفتر خانه ملت این شهرستان بازگشایی شد. 

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بازگشایی خانه ملت شهرستان پردیس اظهار کرد: در طی یک ماه اخیر با حضور در این منطقه مشکلات پردیس را رصد و بازدیدهایی از نقاط مختلف شهرستان داشتیم.

وی گفت: تذکر کتبی به وزیر بهداشت داده‌ام، که این تذکر فردا در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد که بحث بیمارستان‌ها نیز در آن گنجانده شده است.

نادری افزود: قرائت این تذکر شروع پروسه رسمی خواهد بود که علاوه بر پروسه غیر رسمی که برای پیگیری ساخت و تجهیز بیمارستان پردیس انجام شده با همراهی فرماندار شهرستان پردیس موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: سعی می‌کنیم تمام مشکلات موجود در شهرستان پردیس را با کمک دیگر نمایندگان حوزه انتخابیه حل کنیم.

به مشکلات پردیس واقفیم/ خانه ملت دوم پردیس نیز به زودی افتتاح می‌شود

در ادامه سید نظام الدین موسوی دبیر مجمع نمایندگان تهران، ضمن اعلام اشرافیت نسبت به مشکلات پردیس، اظهار کرد: پیش از انتخابات در شهرستان پردیس حضور داشتیم و در آن زمان بنا داشتیم مشکلات تهران و حواشی آن را احصاء کنیم.

وی گفت: شخصاً با مشکلات پردیس آشنا هستم و پس از تشکیل مجمع نمایندگان تهران تصمیم بر این شد تا تمرکز خود را بر رفع مشکلات پردیس بگذاریم.

موسوی افزود: امیدواریم بتوانیم مشکلات این منطقه را با کمک دیگر نمایندگان حل کنیم زیرا نمایندگان مجلس به طور کلی وظایفی را در قبال آحاد مردم بر عهده دارند.

دبیر مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: مجلس برنامه‌هایی برای حل این مسائل دارد تا با همکاری سایر قوا مشکلات معیشتی مردم را حل کند و در ادامه مسائل اختصاصی‌تر اقتصادی، صنعتی، پزشکی، فرهنگی و... را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: پردیس نزدیک‌ترین شهرستان به تهران است و بخشی از مشکلات شهر تهران سرریز پردیس می‌شود زیرا این منطقه موقعیت استراتژیکی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان پردیس روزانه در حال رشد است و مشکلات اجتماعی تهران نیز بر پردیس تحمیل می‌شود و باید چشم اندازی روشن برای پردیس ترسیم شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های این منطقه مانند بیمارستان، آرامستان، مترو، تصفیه خانه و... هم است اما باید چشم انداز آینده پردیس از نظر امنیتی و اجتماعی دیده شود.

دبیر مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه باید افق و چشم اندازی جامع و روشنی را برای این منطقه ترسیم کرد تا حالت جزیره‌ای نداشته باشد، تاکید کرد: در بحث کلان پردیس آرامستان، مترو، بیمارستان، آرامستان، اشتغال، مسجد، و.... به صورت زنجیرهای و پیوسته در کنار مباحث فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دیده شود تا مشکلات این حوزه حل شود.

موسوی بیان کرد: دفتر دوم خانه ملت نیز به زودی در شهرستان پردیس افتتاح خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا در این خانه ملت بتوانیم تمام مسؤولین و نمایندگان را پای کار آورده و برای حل مشکلات مردم اقدامات موثری انجام بدهیم.

روزانه ۲۰۰ خانوار به پردیس اضافه می‌شود​

بنابراین گزارش عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در این مراسم ضمن خیر مقدم به نمایندگان مجلس و مسوولان، اظهار کرد: شهرستان پردیس به واسطه شرایط جغرافیایی، اجتماعی و ترکیب جمعیتی، دارای موقعیتی خاص و ویژه است که متاسفانه طی سال‌های متوالی مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکلات مختلف این منطقه طی سال‌ها مغفول واقع شده و امیدواریم با حضور نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم مشکلات حداقل برسد، گفت: در شهرستان پردیس هر روز شاهد اتفاقات جدید و خوبی هستیم و تمام مدیران ارشد استان بر این مورد که مسئولین شهرستان پردیس همدل و متحد هستند واقف اند.

رضایی افزود: پردیس با رشد و توسعه یافتگی روز افزون روبرو است و روزانه حدود ۲۰۰ خانواده جدید این این شهرستان ساکن می‌شوند و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ما آمادگی لازم را برای اسکان شهروندان جدید داریم.

فرماندار پردیس ادامه داد: در فازهای جدید مشکلات بیشتری داریم و زیرساخت‌های عدیده‌ای مانند نبود بیمارستان، آرامستان، حمل و نقل عمومی و... وجود دارد.

وی اضافه کرد: متقاضیان مسکن مهر در شهر پردیس از تمام نقاط کشور در این منطقه ساکن می‌شوند و تماما پیگیر مسائل شهر هستند.

فرماندار پردیس افزود: در بحث زیرساخت‌های شهرستان مانند مترو، آرامستان، تصفیه خانه فاضلاب، بیمارستان و... مشکلاتی را شاهد بودیم، اما طی سال اخیر مشکلات با کندی در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: محیط زیست یکی موانع بزرگ و عامل مشکلات شهرستان پردیس است زیرا در بخش تولیدی پردیس نزدیک به ۸ هزار واحد تولیدی و صنفی مشغول هستند که برخی به صورت ملی فعالیت می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: این واحدها برای تمدید پروانه بهره برداری با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند و حتی واحدهای بدون آلایندگی در این منطقه با تنگناهای بزرگی روبرو می‌شوند.

وی افزود: ساخت آرامستان پردیس به همین دلایل با تاخیر همراه بوده که جدیدا گشایشی در کار صورت گرفته است، همچنین تصفیه خانه فاضلاب که از نظر بهداشتی یکی از الزامات اولیه ساخت شهرهای جدید است نیز در پروسه محیط زیست بود.

پردیس سیصد هزار نفری بیمارستان و مصلی ندارد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در ادامه این جلسه اظهار کرد: حضور نمایندگان انقلابی مجلس در پردیس افتخار است و انقلابی بودن شما قابل تقدیر است زیرا مردم از شما انتظار دارند.

وی گفت: مشکلات پردیس مشخص است زیرا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت امروز پردیس فضای درمانی ندارد و با افق جمعیتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفری نیاز به فضای درمانی بیش از گذشته احساس خواهد شد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه دو باب بیمارستان آماده در شهرستان پردیس وجود دارد اما تجهیز نمی‌کنند، تاکید کرد: مصلای پردیس جز مطالبات اصلی مردم است زیرا ۲۳ سال از برپایی نماز جمعه در شهرستان پردیس می‌گذرد اما همچنان نماز جمعه در یکی از مساجد برپا می‌شود و نمازگزاران در آفتاب و یا سرما در بیرون از فضای مسجد نماز می‌خوانند.

وی ادامه داد: انقلابی بودن نمایندگان مجلس ارزشمند است و با همکاری دوجانبه با مسئولین شهرستان پردیس که متحد و دغدغه مردم را دارند یکصدا برای برا حل مشکلات و موانع گام بر خواهیم داشت.

حسینی اضافه کرد: نمایندگانی برای پردیس مشخص شوند تا ارتباط مستقیم با نمایندگان داشته باشیم تا در چهار سال  آینده در گام دوم انقلاب مشکلاتی که سالها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند حل شود.

 عمده دلیل رد صلاحیت ۹۲ نماینده مجلس قبل تخلف مالی و یا اخلاقی بوده است

نیکزاد رئیس مجلس در پایان این نشست در خصوص بیانات مقام معظم رهبری و انقلابی خواندن نمایندگان مجلس اظهار کرد: مردم ما، انقلاب اسلامی امام راحل، آرمان های الهی و انسانی ایمان دارند، مردم به انقلاب نظام انقلاب و رهبری علاقه‌مند هستند، اما جمهوری اسلامی کار را خراب کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: وجهی از جمهوری اسلامی، جمهوریت است، مردم به جمهوریت رای داده و مجلسی را به وجود آوردند، و دولت ها و مجلس های آمدند و در نهایت در ظرف اسلام قرار بود به مردم خدمت کنند اما این خدمت انجام نشد.

وی ادامه داد: در زمان تصدی وزارت راه و شهرسازی ما به دل مردم می رفتیم اما طی سال‌های اخیر هرهفته در مقابل وزارت راه و شهرسازی تحصن بود و پس از حضور سید مهدی هدایتی تحصنی صورت نگرفته است زیرا مردم امیدوار شدند.

نیکزاد اضافه کرد: مردم از ما کار میخواهند اما امروز اگر جوانی با حقوق ماهیانه ۴ میلیون تومان استخدام کنیم پس از ۳۲ سال نمی تواند یک خانه تهیه کند و این انصاف نیست زیرا امام، جمهوری اسلامی، دین و اسلام این را نمی‌پذیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: امنای مردم در انتخابات ثبت نام می‌کنند و از ۲۴۷ نفر شرکت کننده، ۹۲ نفر رد صلاحیت می‌شوند، اینها نه موشک هوا کردند و نه عضو سازمان موساد و سیا بودند، و عمده دلیل رد صلاحیتشان تخلف مالی و یا اخلاقی بوده است.

وی ادامه داد: موضوع دوم مجلس دغدغه اقتصاد و فرهنگ خواهد بود زیرا اگر فرهنگ درست نشود کشور درست نخواهد شد، اگر از فردا دستور جلسه مجلس فرهنگ شود هم کاری صورت نمی‌‌گیرد زیرا باید از اساس این موضوع بررسی و ریشه یابی شود.

نیکزاد اضافه کرد: کل خزانه را اگر به حاج قاسم سلیمانی می‌دادیم یک ریال جابجا نمی‌شد، اما این اتفاقاتی که در قوه قضاییه رخ می‌دهد و ما از بیرون مشاهده می‌کنیم جای شرمساری دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول