اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخی از مدیران مدیریت بحران به مدیریت نیاز دارند/وجود بحران پاسخ‌گویی در گیلان

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه وقتی یک بحران اتفاق می‌افتد تمامی مدیران به وظایف خود، آگاه هستند ولی باید یک نفر کارهای هماهنگی را انجام دهد، گفت: در بعضی از مناطق کشور شاهد این هستیم که خود مدیران مدیریت بحران به مدیریت نیاز دارند‌.

برخی از مدیران مدیریت بحران به مدیریت نیاز دارند/وجود بحران پاسخ‌گویی در گیلان

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در انتخاب مدیران بحران در کشور باید بسیار با دقت عمل شود، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم انتخاب مدیران بحران غیرتخصصی و آموزش ندیده است زیرا در هنگام بحران، مدیریت این ستاد باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مدیران بحران در حل مشکلات گفت: وقتی یک بحران اتفاق می‌افتد تمامی مدیران به وظایف خود، آگاه هستند ولی باید یک نفر کارهای هماهنگی را انجام دهد ولی در بعضی از مناطق کشور شاهد این هستیم که خود مدیران مدیریت بحران به مدیریت نیاز دارند‌.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه در حوزه مدیریت دو تعریف متفاوت وجود دارد، تصریح کرد: ما در کشور دو نوع مدیر موفق و مدیر مؤثر داریم که مدیر موفق با پیگیری‌های خود، کارها را انجام می‌دهد ولی ملموس نیست ولی مدیر مؤثر تأثیرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته و مردم به‌راحتی آن را حس می‌کنند لذا در هنگام بحران، مدیران مؤثر نیاز داریم.

فرخی با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت توسط مدیران بحران بیان کرد: مدیران نباید در محل کار خود مانده و‌ در هنگام بحران فقط حضور میدانی داشته باشند زیرا مهم‌ترین اقدامات در هنگام بحران باید قبل از وقوع حادثه اتفاق بیفتد و آن‌هم شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه است در غیر این صورت مشکلات در هنگام اتفاق ناگوار دو برابر می‌شود.

وی برگزاری جلسات مختلف در هنگام بحران را مناسب ندانست و گفت: در بعضی مواقع شاهد برگزاری جلسات دوساعته در هنگام مدیریت بحران هستیم و این امر اصلاً زیبنده نیست زیرا مدیران بحران قبل از وقوع اتفاق باید آسیب‌ها را کم کنند نه بعد از بحران.

عضو کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شناسایی امکانات موجود در نهادهای خدمات رسان استان گیلان افزود: باید مسؤولان و‌ مدیران مربوطه در قبل از وقوع اتفاقی امکانات لجستیکی تمامی نهادهای خدمات رسان به‌مانند سپاه را شناسایی کرده و نقاط ضعف را برطرف و خسارت را کاهش دهیم.

فرخی افزایش خسارت در هنگام بحران را ناشی از عدم پیگیری بعضی از مسؤولان دانست و تصریح کرد: وقتی می‌توان مشکلی را قبل از بحران مثلا با ۱۰۰ هزار تومان کنترل کرد چرا باید در این شرایط سخت اقتصادی برخی‌ها با عدم پیگیری‌های خود، کاری کنند که میزان خسارت به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی با گله‌مندی از وجود بحران پاسخ‌گویی در استان گیلان بیان کرد: ما در استان و برخی از شهرستان‌ها با بحران عدم پاسخگویی مواجه هستیم و زیبنده نیست خدمتی که مثلا با یک‌هزار تومان انجام می‌شود را ارباب‌رجوع با این وضعیت سخت اقتصادی ۵۰ هزار تومان هزینه کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول