اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد/ کمک دولت به اتوبوسرانی صفر است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، گفت: روزانه به بیش از ۱۱ هزار ماسک برای رانندگان اتوبوس در پایتخت نیاز است.

تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد/ کمک دولت به اتوبوسرانی صفر است

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمود ترفع درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهارداشت: از حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس تهران، بیش از 70 درصد آنها فرسوده است همچنین در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران ۱۲.۵ سال است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 4 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود باید از رده خارج شود، اظهار کرد: هزینه‌های شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسام‌آور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به دلیل کاهش مسافر به میزان بی‌سابقه‌ای کم شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا کنون همه هزینه‌های خرید مواد ضد عفونی‌کننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به 6300 پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز 5 هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به 11300 ماسک نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌های دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شده‌اند و بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوس‌های تک‌کابین مورد نیاز را تامین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت‌ها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکان‌پذیر و مقرون به صرفه نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول