اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ایجاد بازاری متفاوت در پایتخت/ خبر خوش برای دستفروشان

معاون شهردار منطقه 17 تهران گفت: برای اولین بار در تهران بازار 22 هزار متری جهت ایجاد روز بازار و استقرار سامانه هوشمند ساماندهی دستفروشان راه اندازی شد.

ایجاد بازاری متفاوت در پایتخت/ خبر خوش برای دستفروشان

حسن قاسمیان معاون شهردار منطقه 17 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره راه‌اندازی سامانه هوشمند ساماندهی دستفروشان در جنوب پایتخت، اظهار داشت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته و با همکاری ستاد ساماندهی شهرداری منطقه 17 شاهد ساماندهی هوشمند دستفروش‌های منطقه هستیم.

وی ادامه داد: اپلیکیشنی بر روی تلفن‌های همراه طراحی شده که شهربان‌ها، مدیران نواحی و معاونان امور شهری به آن دسترسی دارند که طی آن اطلاعات کامل دستفروش‌های منطقه در آن قرار گرفته است.

معاون شهردار منطقه 17 تهران با بیان اینکه از هر ناحیه اطلاعات شمار زیادی از دستفروشان در اختیار ما گذاشته شده که وارد این نرم افزار کردیم، گفت: این سامانه به وزارت کشور و ثبت احوال هم متصل است و اگر هر کدام از دستفروش‌ها شماره بیمه داشته باشند از سامانه حذف خواهند شد.

وی افزود: بر این اساس دستفروش‌ها پس از ثبت اطلاعات خود در این اپلیکیشن در فضای 22 هزار متری که از سوی شهرداری منطقه 17 در خیابان شیخ محمدی در اختیار آنها قرار گرفته نسبت به فعالیت خود اقدام می کنند.

قاسمیان در مورد نحوه استقرار دستفروشان در این روز بازار تأکید کرد: این اپلیکیشن به صورت تصادفی مکان فعالیت این دستفروش‌ها در روز بازار را مشخص می کند و این‌طور نیست که کسی جای ثابت داشته باشد و هیچ اولویت یا امتیاز خاصی برای فردی در نظر گرفته نشده است.

معاون شهردار منطقه 17 تهران خاطرنشان کرد: شاهد حضور زنان سرپرست خانوار نیز در این طرح هستیم و هر دستفروشی که در منطقه وجود دارد و از این طرح جا مانده می‌تواند به راحتی با نصب نرم افزار سامان بازار روی تلفن همراه خود و وارد کردن مشخصات منتظر تائید ما باشد تا به صورت قانونی فعالیت خود را در این روزبازار آغاز کند.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در تهران و در منطقه 17 آغاز ‌شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح هم دستفروشان منطقه بتوانند به صورت قانونی و با خیال آسوده به کسب و کار خود بپردازند و هم شهروندان با حضور در این روز بازار نسبت به تامین لوازم مورد نیاز خود با قیمت‌های مقرون به صرفه تر اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول