اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سند مهارت و اشتغال سقز بر اساس ظرفیت‌سازی‌های جدید تدوین شود

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به وجود فناوری‌های نوین و بازارهای نوین در حوزه کسب و کار، گفت: بایستی سند مهارت و اشتغال شهرستان به روز و بر اساس ظرفیت‌سازی‌های جدید تدوین شود.

سند مهارت و اشتغال سقز بر اساس ظرفیت‌سازی‌های جدید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در جلسه شورای مهارتی این شهرستان اظهار داشت: حلقه مفقوده تولید، اشتغال و رونق تولید را نبود حرکت منسجم بین دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت و نبود مهارت و توسعه این مهم برشمرد.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به وجود فناوری‌های نوین و بازارهای نوین در حوزه کسب و کار، تاکید کرد: بایستی سند مهارت و اشتغال شهرستان به روز و بر اساس ظرفیت‌سازی‌های جدید تدوین شود.

وی داشتن وحدت رویه و توجه به بومی‌سازی در بحث اشتغال، تدوین بسته‌های مهارتی برای اقشار مختلف و آشنایی مردم با حوزه بورس و تجارت الکترونیک را از موارد ضروری در حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی برشمرد.

فرماندار سقز تصریح کرد: ظرفیت نسبی این شهرستان در حوزه اشتغال، کشاورزی و دامداری است و بایستی در بسته‌های مهارت‌آموزی برای افزایش مهارت کارجویان این حوزه و کشاورزان و جهش تولید توجه شایانی مبذول شود.

وی با بیان اینکه، میزان اثربخشی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بر اساس اشتغال‌زایی سنجیده می‌شود بر تدابیر لازم جهت بهبود شاخص‌های این حوزه تصریح کرد.

آموزش 2300 نفر در مراکز فنی‌وحرفه‌ای سقز

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز هم بیان داشت: در سال گذشته 2 هزار و 353 نفر در مراکز دولتی و خصوصی آموزش مهارتی دیده‌اند که این میزان حدود 600 هزار نفر ساعت است.

کاوه احمدزاده بیان کرد: ضرورت تدوین سند توسعه مهارت های شغلی، هدایت برنامه‌های مهارت‌آموزی و برآورد نیازهای آموزشی شهرستان برای پیش‌بینی زمینه ارتقای مهارت و توسعه کسب و کار از برنامه‌های این مرکز است.

وی عنوان کرد: تشکیل شورای مدیریت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای مشارکت سایر دستگاه‌ها در راستای مشارکت و تصمیم‌سازی برنامه‌های آموزشی از برنامه‌های جدی در شهرستان است.

احمدزاده همچنین خطاب به صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تدوین پیوست مهارت برای طرح‌های اشتغال‌زایی تاکید کرد.

ایوب ابراهیمی‌مقدم، مسئول انجمن صنفی آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد هم خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی برای ماندگاری و حفظ شغلی موجود شد و بر پرداخت مطالبات آموزش و پرورش به آموزشگاه‌هایی که در رشته کاردانش آموزش و پرورش تدریس کرده‌اند، تاکید کرد.

تامین رشته‌های مهارتی در دانشگاه آزاد سقز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز هم با بیان اینکه دانشگاه‌ها به 4 نسل آموزش‌محور، پژوهش‌محور، کارآفرین و مسئله‌محور تقسیم می‌شوند، گفت: این واحد دانشگاهی بر اساس نسل سوم یعنی دانشگاه‌های کارآفرین گام برداشته است.

محمد وارعی افزود: تامین رشته‌های مهارتی، تجهیز آزمایشگاه و کارگاه با اعتبار 5 تا 6 میلیارد تومان و تاسیس دو رشته دانشگاهی تولید و فرآوری گیاهان دارویی و معطر و طراحی دوخت و راه‌اندازی مرکز رشد از اقدامات این واحد دانشگاهی بوده است.

وی ادامه داد: در مرکز رشد، واحدهای فناور بر روی عسل به عنوان یکی از تولیدات حوزه کشاورزی شهرستان سقز کار کردند که بر اساس تحقیقات، فروش و بازاریابی، کنترل کیفیت و بسته‌بندی از جمله مشکلات این حوزه بود که شناسایی شده است.

افسانه عبدی از کارآفرینان شهرستان سقز هم بر حضور تیم‌های کاری در مدارس در راستای استعدادیابی پیش‌دبستانی‌ها برای هدایت مهارت آموزشی و اشتغال آینده نسل جوان تاکید کرد.

در ادامه اعضا بر همکاری بین بنیاد برکت، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش و فنی‌وحرفه‌ای برای مهارت‌آموزی، توجه به اشتغال معتادان بهبودیافته، آموزش معتادان بهبودیافته و نیازسنجی وضعیت مهارت آموزشی در شهرستان تاکید شد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول