اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر وزیر دارایی عراق به ریاض دو روز قبل از سفر الکاظمی

وزیر دارایی عراق و رئیس شورای هماهنگی سعودی-عراقی، دو روز پیش از سفر نخست‌وزیر این کشور به ریاض، واردعربستان سعودی شده است.

سفر وزیر دارایی عراق به ریاض دو روز قبل از سفر الکاظمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قحطان الجنابی» سفیر عراق در عربستان سعودی، اعلام کرد که «علی عبدالامیر علاوی» معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی عراق، دیروز (شنبه - 18 ژوئیه) یعنی پیش از سفر نخست‌وزیر این کشور  وارد ریاض شده است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، تصریح کرد: سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به عربستان بر روی توسعه روابط دوجانبه و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها و نیز توسعه روابط عراق با همسایگان و منطقه عربی متمرکز خواهد بود.

الجنابی ادامه داد: علی عبدالامیر علاوی، دیروز وارد ریاض شد تا نشست‌های شورای هماهنگی سعودی - عراقی را آغاز کند. این نشست‌ها تا امروز ادامه خواهد یافت.

نخست‌وزیر عراق هفته پیش، دستور تشکیل مجدد شورای هماهنگی عراقی - سعودی برای بررسی پرونده‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور به ریاست  علی عبدالامیر علاوی را صادر و اعلام کرد  که وزارت‌خانه‌های برنامه‌ریزی، نفت، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگ، صنایع و معادن، جوانان و ورزش، آموزش عالی و پژوهش علمی در آن عضو هستند.

سفیر عراق در عربستان گفت: انتظار می‌رود که سفر مصطفی الکاظمی به ریاض که نخستین سفر خارجی نخست‌وزیر به شمار می‌رود، نتایج مثبت بزرگی در سطح روابط دوجانبه میان دو کشور داشته باشد و ما انتظار داریم که این روابط در سطح توقعات سران و مردم دو کشور تقویت شود.

به اعلام شبکه سعودی «الحدث»، نخست‌وزیر عراق قرار است فردا، در رأس هیأتی متشکل از وزیر نفت، برق، برنامه‌ریزی و دارایی به ریاض سفر کند.

وی قرار است در ادامه نخستین سفر دوره‌ای خارجی خود، پس از عربستان به ایران و آمریکا نیز سفر کند.

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول