اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ارتقای جایگاه فارس در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ شیراز به‌عنوان قطب دارویی مطرح شود

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر توانمندی بالای استان فارس به‌واسطه دانشگاه‌های دارای پیشینه و اصالت گفت: فارس لازم است در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی جایگاه خود را پیدا کند.

ارتقای جایگاه فارس در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ شیراز به‌عنوان قطب دارویی مطرح شود

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو که با همراهی سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت به شیراز سفرکرده است، در ادامه برنامه‌های سفر خود، در نشست همفکری پیرامون اولویت‌های حوزه سلامت فارس در حوزه غذا و دارو، با دو نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولان دانشگاه حضور یافت.

 شانه‌ساز در این نشست با تأکید بر توانمندی بالای استان فارس به‌واسطه دانشگاه‌های دارای پیشینه و اصالت، اظهار کرد: با توجه به مؤلفه‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد و باوجود نیروی انسانی خلاق و توانمند، لازم است در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فارس جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: در وزارت بهداشت نیاز کنونی کشور را پرداختن به موضوعات اشتغال، توسعه و ثروت افزایی عنوان کرد.

معاون وزیر بهداشت با ارائه توضیحاتی پیرامون صدور مجوز به شرکت‌ها، تفویض اختیارات، برون‌سپاری و صدور پروانه، ادامه داد: در زمینه تفویض اختیارات در حوزه دارو و آزمایشگاه کنترل دارو، به دلیل توانمندی‌های بالای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه در اولویت‌های وزارت بهداشت قرار دارد.

شانه‌ساز گفت: شیراز از دیرباز در حوزه پزشکی مرجعیت داشته و در حال حاضر نیز اقدامات تخصصی و فوق تخصصی بسیار خوبی در شیراز انجام می‌شود.

توسعه زیرساخت‌های کلان منطقه ۵ کشور در حوزه دارویی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار نسبت به همکاری در توسعه خدمات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی استان فارس اعلام آمادگی کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که زیرساخت‌های این امر در کلان منطقه پنج کشور فراهم شود.

مهرزاد لطفی تاکید کرد: دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز به‌عنوان قطب پزشکی باید به‌عنوان قطب دارویی هم شناخته شود و اقدامات دانشگاه در این راستا گسترده‌تر از قبل ادامه شواهد داشت.

کمک به بهبود خدمات سلامت کشور با نگاه جامع به توانمندی‌های فارس

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار جامعه پزشکی را پیش‌قراولان خدمت در مقابله با کرونا خواند و نسبت به شکست این بیماری با اثربخشی این تلاش‌ها ابراز امیدواری کرد.

وی شیراز را قطب پزشکی کشور خواند و ادامه داد: توسعه ظرفیت‌های شیراز و استان فارس در این زمینه، می‌تواند موجب کمک به بهبود خدمات بهداشت و درمان در کشور شود.

عزیزی همچنین به خدمت استان فارس به دیگر استان‌های کشور در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در همین راستا می‌بایست به شیراز نگاه جامع‌تری شود.

نماینده مردم شیراز یادآور شد: فارس از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در زمینه تولید برخی تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی فعالیت کند.

توسعه سهمیه دارو، صدور مجوزها و تفویض اختیارات در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، دیگر محورهای صحبت این نماینده مجلس شورای اسلامی در این دیدار بود.

توانمندی فارس در تولید داروهای شیمیایی و گیاهی

جعفر قادری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بود که در این دیدار دو موضوع غذا و دارو را کلیدی و پراهمیت خواند و با تاکید بر ظرفیت‌های بسیار بالای فارس در این حوزه، گفت: مسئولان باید در این زمینه راهگشا باشند تا بتوانیم شاهد اقدامات مؤثر فعالان این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: امکانات مناسبی در خصوص تولیدات داروهای شیمیایی، گیاهی و تولید الکل طبی در فارس وجود دارد و با ظرفیت‌های موجود، لازم است با راهگشایی و رفع چالش‌ها از سوی مسئولان، زمینه بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را فراهم آورد.

نماینده مردم شیراز در ادامه پیرامون مواردی نظیر ظرفیت‌های بیمارستانی، اعتبارات، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جایگاه پارک علم و فناوری با رئیس سازمان غذا و دارو و دیگر مسئولان حاضر در این نشست گفت‌وگو کرد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت دیگر عضو این نشست بود که با اشاره به توسعه حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دنیا، گفت: در ایران نیز این امر با شتاب در حال انجام است.

سید حسین صفوی با بیان اینکه واحدهای بسیاری در کشور در حال تولید محصول در این حوزه هستند، توسعه خدمات را نیازمند همکاری دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون موضوع تفویض اختیارات و آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت.

محمدرضا حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های کارخانه‌های تولیدی در استان ارائه دارد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول