اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار ظریف با سید عمار الحکیم/ اهتمام ایران برای داشتن روابطی بهتر با عراق

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در بغداد با رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ظریف با سید عمار الحکیم/ اهتمام ایران برای داشتن روابطی بهتر با عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و رایزنی‌هایش در بغداد با سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد و مسائل مختلف روابط ایران و عراق و مهمترین مسائل منطقه‌ای به رایزنی پرداختند.

‏سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون به همراه اعضای این ائتلاف از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

در این دیدار آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق، منطقه و همچنین روابط بین دو کشور و دو ملت دوست و همسایه بررسی شد.

حکیم با تاکید بر اینکه این سفر در راستای تعمیق روابط بین دو کشور است، گفت: دولت فعلی عراق پس از بن‌بست سیاسی و تظاهرات پی در پی شهرهای مختلف عراق بر سر کار آمد.

وی درخصوص ائتلاف عراقیون نیز عنوان کرد: این ائتلاف در چارچوب تلاش‌ها برای کنترل اوضاع در عراق و وضعیت داخلی کشور تشکیل شده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین ادامه داد: ائتلاف عراقیون به عنوان پلی خواهد بود که نیروهای سیاسی را با هدف استفاده از شرایط عمومی برای تقویت توافقات به هم متصل خواهد کرد.

حکیم در ادامه با اشاره به بحث خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد: تلاشی سیاسی از طریق گفت‌وگو برای اخراج نیروهای خارجی از عراق در جریان است.

وی با بیان اینکه عراق قادر است نقش اساسی در نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای ایفا کند، گفت: نسبت به گشایش امور در وضعیت فعلی خوشبین و امیدوار هستیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار گفت: ایران به انتخاب ملت عراق و روند سیاسی آنها احترام می‌گذارد.

وی در ادامه تأکید کرد که سفر الکاظمی به ایران اهمیت زیادی برای این کشور دارد.

ظریف همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر داشتن روابطی بهتر با عراق تأکید کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به بغداد سفر کرده پیش از این با «برهم صالح» رئیس جمهور، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح، «فؤاد حسین» وزیر خارجه و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی نیز دیدار کند و بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول