اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

4 میلیون بیمار انگلیسی در صف انتظار برای دریافت معالجات غیر کرونایی

بنابر آمار نهادهای بهداشتی انگلیس، بحران کرونا در این کشور 4 میلیون نفر را که از بیماری‌های دیگر رنج می‌برند، در صف انتظار برای دریافت معالجه قرار داده که این مسئله به وخامت شرایط جسمی و روانی آن‌ها منجر شده است.

4 میلیون بیمار انگلیسی در صف انتظار برای دریافت معالجات غیر کرونایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حال بسیاری از بیماران در انگلیس به دلیل تاخیر در دریافت مراقبت‌های درمانی رو به وخامت گذاشته و هر روز بر شدت نگرانی و ناامیدی آن‌ها به دلیل این که نمی‌دانند نامشان در کجای فهرست کسانی که منتظر دریافت خدمات درمانی هستند، قرار دارد، افزوده می‌شود.

بسیاری نگرانند که در صورتی که بیمارستان‌ها خدمات را بر اساس تریاژ ارائه کنند، نام آن‌ها به پایین این فرست فرستاده شود.  

بیماری ۸۲ ساله که یکی از حدود ۴ میلیون نفری است که در انگلیس نامش در فهرست انتظار خدمات درمانی ملی برای معالجه روتین در بیمارستان قرار دارد و در ماه‌های اخیر به دلیل در اولویت قرار گرفتن درمان بیماران کرونا، با مشکلاتی مواجه شده است، در همین خصوص گفت: آن‌ها به من نمی‌گویند که نام من کجای فهرست قرار دارد و این که چقدر مورد من را فوری در نظر می‌گیرند. به سختی می‌توانم راه بروم. اگر از دو عصایم استفاده نکنم نمی‌توانم راه بروم. خیلی ترسناک است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، حتی قبل از همه‌گیری هم خدمات درمانی ملی نمی‌توانست استانداردهای زمان انتظار را رعایت کند و از هر ۶ بیمار یک نفر باید بیش از ۱۸ هفته برای درمان روتین در ماه ژانویه صبر می‌کرد.

بنابر اعلام سرویس سلامت همگانی بریتانیا، با توجه به این که بیمارستان‌ها با ظرفیت کمتر برای رسیدگی به بیماران کرونایی کار می‌کنند، فهرست انتظار می‌تواند تا ۱۰ میلیون نفر تا پایان سال برسد.

در این بین بیماران سرطانی ضربه شدیدتری را متحمل شده‌اند. در ماه ژوئن حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ میلیون نفر از این بیماران منتظر درمان یا آزمایش تشخیصی این بیماری بودند و هزاران نفر شانس مراجعه به بیمارستان را به منظور آزمایش‌های تشخیصی که برای فهمیدن به موقع این بیماری و درمان آن حیاتی هستند، از دست دادند. حتی بعد از مراجعه به متخصص هم متوسط زمانی که برای دریافت درمان در ماه آوریل گذراندند، ۱۲.۲ هفته بود که بیشترین زمان در بیش از یک دهه است.

سرویس سلامت همگانی اعلام کرد بیش از یک میلیون بیمار بالغ بر ۱۸ هفته برای تحت معالجه قرار گرفتن، منتظر ماندند. عده‌ای از مردم هم برای درمان به کلینیک‌های خصوص مراجعه کرده‌اند، اما بسیاری از بیماران می‌گویند استطاعت عمل جراحی یا درمان بعد از تشخیص بیماری در چنین مکان‌هایی را ندارند. در همین حال علاوه بر درد جسمانی، صف انتظار و نامشخص بودن زمان انتظار، سلامت روانی بسیاری از بیماران را تهدید می‌کند.

انگلیس یکی از کشورهای اروپایی است که شدیدترین نوع همه‌گیری کرونا را تجربه کرده و تاکنون ۲۹۴ هزار و ۶۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. از این بین بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 نخست‌وزیر انگلیس امروز یکشنبه ضمن رد احتمال قرنطینه مجدد سراسری در این کشور، چنین اقدامی را به ایجاد بازدارندگی از طریق بمب اتمی تشبیه کرد.

جانسون در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» درباره اعمال قرنطینه در انگلیس پس از وقوع احتمالی موج دوم شیوع ویروس کرونا گفت: «این کار مانند بازدارندگی اتمی است. قطعاً مایل نیستم از آن استفاده کنم و فکر نمی‌کنم دوباره در آن موقعیت قرار بگیریم».

نخست‌وزیر انگلیس گفت، دولت او در ردیابی ویروس کرونا و کنترل آن به‌صورت محلی عملکرد بهتری پیدا کرده است و اکنون می‌داند که این بیماری چه گروه‌هایی را بیش از سایرین تحت تأثیر قرار می‌دهد، چگونه موجب بیماری می‌شود و چگونه سرایت می‌کند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر رهبران احزاب اپوزیسیون انگلیس به عملکرد دولت محافظه‌کار جانسون در مهار ویروس کرونا تاخته‌اند.

۳۷ دانشمند و دانشگاهی مطرح انگلیسی گزارشی را در نشریه «آکادمی علوم پزشکی» منتشر کردند و هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول