اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رزمایش کمک مومنانه| توزیع ۹۰۰۰ بسته معیشتی توسط قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز

مسئؤل قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز از توزیع ۹ هزار بسته معیشتی در راستای رزمایش کمک مومنانه در روزهای کرونایی خبر داد .

رزمایش کمک مومنانه| توزیع ۹۰۰۰ بسته معیشتی توسط قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق، مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز در نشست خبری در مدرسه تاریخی منصوریه شیراز اظهار داشت: قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز یک قرارگاه جهادی، تبلیغی و فرهنگی است که توسط طلاب همین حوزه اداره می‌شود.

راه‌اندازی و رویکرد قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز 

وی با بیان اینکه این قرارگاه از سال ۹۴ آغاز به کار کرده است، گفت: دغدغه مسئول مدرسه پیرامون بحث تبلیغ و فعالیت‌های جهادی طلاب در جامعه و حضور آنان در میان مردم بود و به همین دلیل این قرارگاه راه‌اندازی شد.

مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: قرارگاه عمار با رویکرد راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی در مساجد آغاز به کار کرد و در آن توانستیم کانون‌هایی در ۱۵ مسجد در نقاط مختلف شیراز راه‌اندازی کنیم؛ البته شروع کار قرارگاه با هدف ارتباط‌گیری با نوجوانان بود، لذا برنامه‌ریزی شد تا طلاب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته به نقاط محروم شیراز و حاشیه و خارج از این کلان‌شهر بروند.

 فعالیت ۸۰ طلبه مبلغ در قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه

حدائق از فعالیت ۸۰ طلبه مبلغ در قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز خبر داد و گفت: این افراد به سراغ افراد نیازمندی می‌روند که امکان دسترسی به امکانات روز را ندارند و فعالیت‌های فرهنگی نظیر برپایی نماز جماعت، حلقه‌های صالحین، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و شبهات اعتقادی، برپایی مجالس شادی و عزای اهل بیت(ع) و غیره می‌پردازند.

وی اظهار کرد: بعد از مدتی با توجه به نیازی که طلاب در مناطق محروم احساس کردند، بخش جهادی قرارگاه را هم فعال کردیم که در این راستا خیران نیز قرارگاه را یاری دادند.

مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که قرارگاه عمار دارد فعالیت در فضای مجازی است، با توجه به شیوع کرونا که کانون‌های فرهنگی و مراسم‌های مذهبی به‌صورت حضوری تعطیل شدند، قرارگاه عمار به کار تبلیغ و انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغ در فضای مجازی پرداخت.

این فعال حوزوی با بیان اینکه همچنین در ایام شیوع کرونا ۱۵ گروه در قرارگاه عمار اقدامات مختلفی نظیر ضدعفونی کردن معابر، حسینیه‌ها و مساجد در سطح شهر کردند، گفت: علاوه بر این‌ها با حمایت خیران در ایام شیوع کرونا توانستیم ۹ هزار بسته معیشتی را میان نیازمندان و افرادی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده بودند توزیع کنیم که از این تعداد دو هزار بسته مربوط به خود حوزه علمیه منصوریه بود و هفت هزار بسته دیگر نیز به‌صورت مشترک با بنیاد مهدی موعود(عج) تهیه و توزیع شد.

حدائق، توزیع دو هزار بسته بهداشتی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و بروشور‌های آموزشی وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات این قرارگاه برشمرد و گفت: همچنین این قرارگاه از خیران نیز برای کمک به نیازمندان در این ایام دعوت به عمل آورد، به‌عنوان مثل برخی از خیران از شیعیان کویت بودند که تا به امروز ۴۰۰ میلیون تومان را به خانواده‌های محروم و نیازمند شیرازی که بر اثر شیوع کرونا کسب‌وکار آن‌ها آسیب دیده بود، اهدا کردند و توانستیم به هر خانواده‌ای بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان وجه بلاعوض اهدا کنیم.

وی، سرکشی از خانواده‌های اموات کرونایی را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه عمار برشمرد و گفت: علاوه بر این‌ها از اداره تبلیغات اسلامی نیز جهت شکل‌گیری بهتر فعالیت‌های تبلیغی، جهادی و فرهنگی دعوت کردیم زیرا با مشارکت یکدیگر این فعالیت‌ها بهتر انجام می‌شوند.

انتهای پیام/ م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول