اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تامین آب شرب میانه تبدیل به یک معضل شده است/ پایان معضل آب در میانه با تکمیل سد گرمی چای

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه پایان معضل آب در میانه با تکمیل سد گرمی چای امکان پذیر است، گفت: تامین آب اراضی کشاورزی در روستاهای میانه ارتباط مستقیم با تولید فراگیر محصولات کشاورزی دارد بنابراین جا دارد، دولت اقدامات کاربردی در این راستا اتخاذ کند.

تامین آب شرب میانه تبدیل به یک معضل شده است/ پایان معضل آب در میانه با تکمیل سد گرمی چای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی درباره وضعیت آب آشامیدنی در میانه، اظهار داشت: تامین آب شرب میانه تبدیل به یک معضل شده است زیرا درصد املاح و به نوعی میزان سختی آب در آب آشامیدنی میانه بسیار بالا است و این امر موجب می شود، مردم آب آشامیدنی را با کیفیت مناسب دریافت نکنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70درصد سدگرمی چای میانه تکمیل شده است، تصریح کرد: با بهره برداری از سد فوق می توان آب شرب مردم و روستاییان میانه را با کیفیت بسیار مطلوب تامین کرد بنابراین انتظار داریم دولت تمام قدرت خود را برای به بهره برداری  سد فوق مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: برخی از مردم برای تامین آب شرب به سراغ منابع آبی چشم ها می روند، در صورتی که به سادگی می توان با بهره بردای از سد گرمی چای مشکلات تامین آب میانه را مرتفع کرد.

اسماعیلی افزود: بسیاری از مردم به ویژه در روستاها برای تامین آب شرب با مشکلات اساسی رو به رو هستند و از همین رو الزام آور است که هرچه سریعتر پروژه سد گرمی چای تکمیل و بهربرداری برسد.

وی ادامه داد: ما در بخش تامین منابع آبی کشاورزی نیز با مشکل رو به رو هستیم، همانطور که مستحضر هستید، توسعه تولید در حوزه کشاورزی وابسته به تامین منابع آبی است تا در این راستا کشاورز بتواند در زمان مقرر محصول را تولید وروانه بازار اقتصادی بکند زیرا در غیر اینصورت نمی تواند اقتصاد معیشتی اش را به نفع مطلوب تامین کند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه پایان معضل آب در میانه با تکمیل سد گرمی چای امکان پذیر است، یادآورشد: تامین آب اراضی کشاورزی در روستاهای میانه ارتباط مستقیم با تولید فراگیر محصولات کشاورزی دارد بنابراین جا دارد دولت اقدامات کاربردی در این راستا اتخاذ کند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول