اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجمع خیرین ازدواج در زنجان تشکیل شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: باید مجمع خیرین ازدواج در استان زنجان تشکیل شود.

مجمع خیرین ازدواج در زنجان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی نافچی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: باید از فرصت‌های مناسبتی مذهبی و ملی ثبت شده در تقویم کشور برای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ و ایجاد فرصت‌هایی که توجه اقشار مختلف جامعه را به ازدواج آسان را بیشتر کند، استفاده کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه ازدواج در اسلام یکی از بهترین سنت‌هاست که ترویج آن می‌تواند به تقویت پایه‌های جامعه، خانواده، امیدبخشی، شادابی و نشاط در جامعه کمک کند، تصریح کرد: نام‌گذاری این هفته به نام ازدواج نه برای دولتی و اداری کردن آن بلکه تکلیف برای عموم ایجاد می‌کند تا بسترهای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و کم هزینه، تسهیل گری برای این مقوله مهم را فراهم سازند.

وی افزود: ترویج سنت حسنه فرهنگ‌سازی برای رونق ازدواج با سبک و سیاق جدید در دوران کرونا نیز باید از طریق مختلف چون رسانه، فضای مجازی، افراد صاحب نظر دینی و اجتماعی، مطبوعات و کسانی که نفوذ کلام دارند، انجام شود. 

مرادی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در استان و کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه زنجان دو هفته دیرتر از دیگر استان‌ها درگیر کرونا شد توانستیم در این فرصت آماده شویم و امروز تخت آی سی یو استان از 35 به 90عدد افزایش یافته، چهار دستگاه اکسیژن ساز در زنجان و سه دستگاه در شهرستان‌ها فعال است، تخت‌های بیمارستانی از 900 به یک هزار 900 تخت افزایش یافته و درصد بالایی به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان پایلوت انجام تست‌های سرپایی در کشور بوده است، تصریح کرد: هیأت اعزامی از سازمان بهداشت جهانی این مورد را به نام زنجان به عنوان الگو در سراسر جهان منتشر کرد.

مرادی با اشاره به تجهیز سالن‌های ورزشی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: استان زنجان در ابداعی ارزشمند از هتل‌ها نیز برای نقاهتگاه استفاده کرد و انجام آزمایش‌های سرولوژی برای احصای میزان مقاومت بدن و ایمنی در برابر بیماری و مداخلات لازم تیم پزشکی برای افزایش مقاومت مردم همه جزو اقدامات بسیاری هستند که در استان انجام شده و می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام این اقدامات تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت‌های فردی است که می‌توانند مثمر ثمر باشند، افزود: در غیر این صورت وضعیت قرمز خواهد بود.

مرادی تشکیل مجمع خیرین ازدواج را به عنوان یک اولویت مطرح و اظهار کرد: همچنین برای کاهش طلاق و مشکلات ازدواج باید بستر مشاوره ازدواج باهزینه کمتر یا رایگان فراهم شود. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه تهیه سند اعتیاد و طلاق تاثیرات خوبی داشته است، افزود: سند ازدواج با رویکرد عملیاتی و اجرایی تهیه شود و پس از تعریف نقش‌ها، مداخله انجام گیرد.

وی با اشاره به مسؤولیت اجتماعی همه دستگاه‌ها فارغ از ماهیت کاری آن‌ها اضافه کرد: در مسائل کلی کشور باید عزم همگانی باشد و کار با مسؤول قرار دادن یک یا دو دستگاه حل نمی‌شود. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جریان‌سازی فرهنگی برای همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده، افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی و خیرین برای حمایت از ازدواج جوانان و هم‌افزایی در راستای تسهیل ازدواج جوانان و افزایش جمعیت و تربیت نسل صالح و کارآمد از اهداف اختصاصی این بزرگداشت است. 

علی خلیلی با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های متعددی از جمله جشنواره پیوند آسمانی، نمایشگاه جهیزیه و ملزومات ازدواج، همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و … برای تحقق این اهداف طراحی و اجرا می‌شد تصریح کرد: در سال 1399، به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی در کشور رقم خورده و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این امر موجب تعطیلی امور نشده، بلکه نوع و جنس اقدامات را عوض کرده است، عنوان کرد: در هفته ازدواج امسال، بیشتر فعالیت‌ها به سمت فضای مجازی و رسانه‌ها کشیده شده و در قالب محتوای آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه ازدواج و خانواده انجام می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور، بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج را با چالش‌های جدیدی رو به رو کرده است، تصریح کرد: موانع پیش آمده در فرایند ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق، آزمایشات پزشکی پیش از ازدواج، مشاوره و آموزش‌های پیش از ازدواج و .... در اثر ممنوعیت تجمع، محدودیت امکانات مراکز پزشکی و درمانی و … ، قرار گرفتن بر سر دوراهی آیا بدون برگزاری مراسم و تشریفات عقد و ازدواج، اقدام به آغاز زندگی مشترک خود کنند و یا در انتظار آینده‌ای نامعلوم که امکان برگزاری جشن عروسی را داشته باشند، آغاز زندگی مشترک را به تعویق بیندازند و دوره عقد و نامزدی طولانی‌تری داشته باشند؟ که انتخاب هر کدام از این دو راه، پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روحی و عاطفی خاصی را برای جوانان در پی داشته و نیازمند فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی صحیح و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه مسئله طلاق نیز در این دوران با بحران‌هایی روبه‌رو بوده است، ادامه داد: راکد ماندن برخی پرونده‌ها، مختل شدن روند ارائه مشاوره به زوج‌های در آستانه طلاق و ... که مشکلاتی را به دنبال داشته است. 

خلیلی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده وزارت ورزش و جوانان در هفته ازدواج عنوان کرد: پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیران، ایجاد کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج، ایجاد کمپین رسانه‌ای برای ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، استفاده از برنامه‌های الگوساز و ظرفیت‌های فرهنگی استان به مناسبت هفته ازدواج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول