اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

خروج ناو «یو اس اس باتان» آمریکا از خلیج فارس

یک فروند کشتی جنگی آمریکا پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، منطقه را ترک و عازم پایگاه خود در ایالات متحده شد.

خروج ناو «یو اس اس باتان» آمریکا از خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا از خروج  یک ناو خود که مدتی در آبهای خلیج فارس مستقر بود، خبر داد.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» ناو آبی، خاکی «یو اس اس باتان» پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، عازم پایگاه خود در «نورفلوک» در آمریکا شد.

 بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا، این ناو جنگی در زمان استقرار در خلیج فارس با شرکای منطقه ای ایالات متحده از جمله عربستان و امارات متحده عربی تمرینهای مشترکی  انجام داد. بخشی از این تمرینها در دو جزیره عربستانی «کاران» و «کوران» برگزار شد.

چندی قبل رسانه ها از حضور کشتی جنگی یو اس اس باتان در منطقه خبر دادند. به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا این ناو در حوزه استحفاظی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه حضور داشت. پیشتر نیز ناو هواپیمابر «هری ترومن» آمریکا از خلیج فارس و دریای مدیترانه خارج شده بود.

واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی برابر ایران صورت گرفته اما تهران ضمن رد این ادعا گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش  وخروج قوای بیگانه  از منطقه را  پیشنهاد کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول