اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس بانک اطلاعاتی لازم برای نظارت بر انتخابات شوراها را ندارد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مجلس بانک اطلاعاتی لازم برای نظارت بر انتخابات شوراها را در اختیار ندارد ضمن اینکه نه ساختاری برای این کار ایجاد کرده‌ایم و نه توان اجرای آن را داریم.

مجلس بانک اطلاعاتی لازم برای نظارت بر انتخابات شوراها را ندارد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: بنا داریم تا قوانین انتخاباتی را اصلاح کرده و بتوانیم پیش از زمان رسمی آغاز فعالیت‌های انتخابات آن را نهایی کنیم. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه اصلاح انتخابات ریاست جمهوری و کارگروه انتخابات شوراها در این کمیسیون تصریح کرد: نظارت بر انتخابات شوراها برعهده مجلس است اما هیچگونه سازوکاری در اختیار مجلس نیست. ضمن اینکه هیچگونه بانک اطلاعاتی برای نظارت بر انتخابات شوراها در اختیار نداشته و نه ساختاری برای این کار داریم و نه توان اجرای آن را. 

نماینده مردم یزد در مجلس درباره احتمال تفویض اختیار نظارتی مجلس در انتخابات شوراها به شورای نگهبان اظهار داشت:  این اختیار را منفک نخواهیم کرد اما بنا داریم تا کار مشترکی را صورت دهیم تا نتایج مطلوب‌تری به دست آوریم.

وی افزود:‌ بنا داریم تا کار مشترک و هماهنگ بین نهادهایی که جزو دستگاه‌های نظارتی بر انتخابات هستند ایجاد کنیم و از ظرفیت آنها در این راستا استفاده کنیم.

وی افزود: ‌باید فرایند مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تسهیل شود و به همین دلیل می‌کوشیم مشارکت حداکثری را در انتخابات سال آینده داشته باشیم و به همین باید خلاءهای قانونی رفع شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول