اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توقف تحقیق و تفحص دلیل بر نبود تخلف در سازمان فرهنگی نیست/ وجود 700 میلیون تومان سند بلامحل

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه توقف تحقیق و تفحص دلیل بر نبود تخلف در سازمان فرهنگی نیست، گفت: برای ما محرز است که برخی از اقدامات در سازمان حتی بدون دستور شهردار انجام شده است و این امر مصداق بارز تخلف است.

توقف تحقیق و تفحص دلیل بر نبود تخلف در سازمان فرهنگی نیست/ وجود 700 میلیون تومان سند بلامحل

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره روند تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی شهرداری زنجان اظهار کرد: در زمان شهردار قبلی قرار بود تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی شهرداری انجام شود که مسؤول آن سجاد خدایی (رئیس کمیسیون فرهنگی) وقت بود، اما این کار انجام نشد، که شاید دلایل مختلفی داشته است مشکلاتی که برای خود وی به وجود آمد یا علقه‌ای که با شهردار و یا رئیس سازمان داشت.

وی افزود: در ادامه پس از اتفاقاتی که در شورا و شهرداری رخ داد و شهردار تغییر کرد، بررسی‌هایی درباره همه سازمان‌های شهرداری انجام شد که یکی از سازمان‌هایی که دارای مشکلاتی درباره اسناد بود، سازمان فرهنگی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از کل دیون سازمان فرهنگی که 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود، یک میلیارد و 700 میلیون تومان با محل بود، اضافه کرد: همچنین 700 میلیون تومان از اسناد نیز بلامحل است که جزو دیون سازمان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: البته تا الان به ما ثابت شده است که 700 میلیون تومان از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بلامحل بوده است.

راشاد با بیان اینکه پس از مشاهده این تناقضات در اسناد و اسناد بلامحلی که وجود داشت، شورا در پی حل مشکل برآمد، اضافه کرد: در این موضوع بحث مچ‌گیری مطرح نبوده و با توجه به وظیفه‌ای که در قبال هنرمندان و طلبکاران سازمان فرهنگی داشتیم تمام تلاشمان را انجام دادیم که مشکل آنها حل شود.

وی با اشاره به جلسات مشترک شورا و هنرمندان و سایر طلبکاران سازمان فرهنگی برای بررسی اسناد و حل مشکلات آنها گفت: حل مشکلات این افراد دو راهکار داشت یا اینکه باید روند قضایی طی شده و طلبکاران و رئیس سازمان از این طریق به حل مشکل می‌پرداخت که این امر قطعا زمان‌بر بوده و موجب اذیت و آزار طلبکاران سازمان، که می‌دانستیم زمانی خدمتی به سازمان ارائه کرده‌اند، می‌شد.

وی گفت: راه‌حل دوم نیز همین راهکاری است که در پیش گرفته شده و ما از طریق اختصاص بودجه تلاش کردیم که بدهی سازمان تسویه شود، چرا که بنده خودم را در برابر طلبکاران سازمان فرهنگی شهرداری زنجان مسؤول می‌دانستم.

 

وجود 700 میلیون تومان سند بی‌محل از زمان مدیریت سابق سازمان فرهنگی شهرداری زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه موضوع بر خلاف آنچه در فضای مجازی آمده است به هیچ وجه اقدامات انجام شده در مورد سازمان فرهنگی شهرداری زنجان سیاسی نبوده و همه افرادی که در حوزه فرهنگ فعال بودند، واقف به موضوع هستند که بنده بیشترین اقدامات را برای حل مشکلات آنها انجام دادم، بیان کرد: روند کار ما ضربه زدن به یک شخص خاصی نبوده است و به دنبال حل مشکل بودیم.

وی با بیان اینکه وقتی تحقیق و تفحص تصویب می شود باید کسی مسؤول آن باشد که در آن زمان آقای خدایی مسؤول آن بود، تصریح کرد: اینکه آقای خدایی نیست و تحقیق و تفحص انجام نشد، دلیل بر این نبوده که تخلفی رخ نداده است، چه بسا که در سازمان اسناد بدون محل وجود دارد که مبلغ آنهم 700 میلیون تومان است.

وی گفت: برای ما محرز است که  برخی از اقدامات در سازمان حتی بدون دستور شهردار و به تصمیم رئیس سازمان انجام شده است، افزود: این امر مصداق تخلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین در ارتباط با ریاست سابق سازمان فرهنگی نیز گفت: بنده از ابتدای کار به رویه کار خانم شعبانی در سازمان فرهنگی انتقاد داشتم و این موضوع مربوط به یک برهه زمانی خاص نبوده است.

وی افزود: ما اعضای شورا قسم خورده‌ایم و وظیفه شرعی در نظارت داریم، اما در عین حال با کابینه‌ای که شهردار انتخاب می‌کند، همکاری می‌کنیم و برای من اشخاص فرقی ندارند.

راشاد گفت: در عین حال نظارت هم جای خود را دارد و بنده به عنوان عضو شورا قطعا نظارت می‌کنم و اگر موردی ببینم سؤال می‌کنم و این رویه را همیشه رعایت کرده و می‌کنم و این مختص برهه زمانی خاص، آن شهردار و این شهردار و آن رئیس سازمان و این رئیس سازمان نیست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول