اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۰ هزار جامانده سهام عدالت در خراسان‌جنوبی در انتظار طرح مجلس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند که البته تعداد افرادی که سهام عدالت ندارند در استان بسیار بیشتر است.

۱۰ هزار جامانده سهام عدالت در خراسان‌جنوبی در انتظار طرح مجلس

عیسی جعفری‌گیو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند ساماندهی سهام عدالت را یکی از اقدامات مثبت عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح از اواخر دولت هشتم براساس فرمان رهبری مطرح شد و پس از آن در دولت نهم تبدیل به طرح توزیع سهام عدالت و اجرایی شد.

وی با یادآوری اینکه ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت در کشور از شهریورماه ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۳۹۲ ادامه داشت، بیان داشت: بر این اساس دولت با شناسایی ۱۰ دهک برای ۵۱ میلیون نفر دعوت‌نامه سهام عدالت صادر کرد که ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور سهام عدالت به‌طور قطعی به آن‌ها تعلق گرفته است.

از جمعیت ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفری بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد ۶۴۹ هزار و ۲۰۵ نفر سهامدار نهایی طرح سهام عدالت‌ هستند

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: براساس آمار ارائه‌شده توسط سازمان خصوصی‌سازی در استان خراسان‌جنوبی از جمعیت ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفری بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد ۶۴۹ هزار و ۲۰۵ نفر سهامدار نهایی طرح سهام عدالت‌ هستند.

جعفری‌گیو با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ هزار نفر هنوز شماره شبای خود را ثبت نکرده‌اند، عنوان کرد: ۴۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در استان فوت کرده‌ و وراث می‌توانند مدیریت سهام عدالت آنان را برعهده بگیرند.

وی مطرح کرد: امکان انتقال سهام فرد متوفی به وراث از طریق دفاتر منتخب پیشخوان دولت مهیا شد اما این موضوع به دلیل آزادسازی سهام عدالت متوقف شده و بعد از اتمام آزادسازی سهام عدالت دوباره این امکان از طریق دفاتر پیشخوان فراهم می‌شود.

در حال حاضر برای جاماندگان از سهام عدالت مصوبه‌ای به مجلس ارائه شده که منتظر تأیید آن هستیم که آیا به این تعداد سهام عدالت تخصیص پیدا می‌کند؟

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در خصوص طرح جدید مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت، تبیین کرد: در حال حاضر برای جاماندگان از سهام عدالت مصوبه‌ای به مجلس ارائه شده که منتظر تأیید آن هستیم که آیا به این تعداد سهام عدالت تخصیص پیدا می‌کند؟

جعفری‌گیو خاطرنشان کرد: امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به‌طور الکترونیکی فراهم خواهد شد تا همه فرآیندهای انتقال سهام عدالت متوفیان به‌صورت غیر حضوری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام جدید سهام عدالت هنوز ابلاغی دریافت نشده است، بیان داشت: ۱۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند که البته تعداد افرادی که سهام عدالت ندارند در استان بسیار بیشتر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که قبل از سال ۹۳ اقدامات اولیه برای ثبت‌نام را انجام دادند و اوراق این سهام را دریافت کردند ولی نام آن‌ها به دلایل مختلف در فهرست نهایی سهامداران سازمان خصوصی‌سازی قرار نگرفته است.

۲۴۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت خراسان‌جنوبی به‌طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را برعهده گرفتند

 

جعفری‌گیو با اعلام اینکه ۲۴۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت خراسان‌جنوبی به‌طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را برعهده گرفتند، خاطرنشان کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، اجازه داشتند در مرحله اول تا ۳۰ درصد سهم را بفروشند و در مراحل بعدی امکان فروش سهم بیشتری را خواهند داشت.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول