اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جزئیات تماس تلفنی «محمود عباس» و «عبدالفتاح السیسی»

رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، قاهره هرگونه راه‌حل‌ یکجانبه را که در تعارض با قانون بین‌الملل است، رد می‌کند زیرا منجر به تنش بیشتر و عدم ثبات در منطقه می‌شود.

جزئیات تماس تلفنی «محمود عباس» و «عبدالفتاح السیسی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه شب (دیشب) تماسی تلفنی از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دریافت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، السیسی در این تماس بر حمایت مصر از ملت فلسطین و راه‌حل عادلانه آن و نیز سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تأکید کرد.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه بر ضرورت راه‌حل عادلانه برای مسأله فلسطین و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس تأکید کرد و گفت: مصر هرگونه راه‌حل‌ یکجانبه را که در تعارض با قانون بین‌الملل است، رد می‌کند زیرا منجر به تنش بیشتر و عدم ثبات در منطقه می‌شود.

وی تأکید کرد، مصر به تلاش‌های خود با طرف‌های مربوطه برای تحقق صلح بر اساس قانون بین‌الملل و طرح صلح عربی ادامه می‌دهد.

السیسی از تماس‌های فعلی میان فتح و حماس برای وحدت موضع فلسطینی تا رسیدن به آشتی داخلی نیز استقبال کرد.

محمود عباس هم از موضع مصر قدردانی کرد و گفت، این مواضع «عجیب» نیست و مصر همواره در کنار ملت فلسطین و مسأله عادلانه آن بوده است.

وی از آمادگی فلسطی برای تحقق صلح بر اساس قانون بین‌الملل و با نظارت کمیته چهارجانبه صلح و مشارکت دیگر کشورها تأکید کرد و گفت، این موضوع در قدم اول توقف طرح اشغال کرانه باختری را می‌طلبد.

عباس در پایان گفت، اگر رژیم صهیونیستی طرح اشغال کرانه باختری را اجرایی کند، باید مسؤولیت کامل را به عنوان «نیروی اشغالگر» بپذیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول