اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر «مصطفی الکاظمی» به عربستان به تاخیر افتاد

وزارت خارجه عربستان سعودی از به تاخیر افتادن سفر امروز نخست‌وزیر عراق به این کشور به دلیل بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان خبر داد.

سفر «مصطفی الکاظمی» به عربستان به تاخیر افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل، وزیر خارجه عربستان سعودی از تاخیر سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به این کشور بر اساس یک توافق دوطرفه خبر داد.

پایگاه خبری شبکه «العربیه» در خبری فوری از به تاخیر افتادن سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی به دلیل بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان خبر داد و به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت که زمان سفر نخست‌وزیر عراق به ریاض به پس از ترخیص ملک سلمان از بیمارستان موکول می‌شود.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی نیز دلیل به تاخیر افتادن این سفر را، انتقال شاه سعودی به بیمارستان اعلام کرد و گفت که رهبران دو کشور بر روی موکول کردن زمان این سفر به زمان ترخیض ملک سلمان از بیمارستان توافق کردند تا دیدار نخست‌وزیر عراق در سطح عالی و شایسته برگزار شود.

نخست‌وزیر عراق قرار بود امروز (دوشنبه - ۲۰ ژوئیه)، در رأس هیأتی از وزرای کابینه خود به ریاض سفر کند. «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق و رئیس شورای هماهنگی عراقی - سعودی از روز شنبه در عربستان سعودی به سر می‌برد.(جزئیات بیشتر). الکاظمی قرار بود پس از ریاض به تهران سفر کند.

وبگاه خبری روزنامه عکاظ، صبح امروز نوشت: امروز دیوان سلطنتی این بیانیه را منتشر کرد؛ خادم الحرمین الشریفین سلمان بن عبدالعزیز آل سعود... امروز دوشنبه ۲۹ ذی‌القعده ۱۴۴۱ مصادف با ۲۰ جولای ۲۰۲۰ برای اجرای شماری از معاینات به دلیل التهاب در کیسه صفرا، به بیمارستان تخصصی ملک فیصل ریاض منتقل شد.

سلمان بن عبدالعزیز پسر بیست‌وپنجم عبدالعزیز (بنیانگذار پادشاهی سعودی) هفتمین شاه کشورش است که از سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول