اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وعده‌های آبکی آبفای خراسان شمالی/ آب هست، اما تدبیر نیست + فیلم

مردم چند روستای شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی مدت‌زمان طولانی است که شاهد هدر رفت آب از منبع آب روستاهای خود هستند و هر بار وعده مسئولان آبفا در راستای تعمیر آن جامه عمل پوشانده نمی‌شود.

وعده‌های آبکی آبفای خراسان شمالی/ آب هست، اما تدبیر نیست + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، چند سال از انتشار اولین تصاویر فارس از هدر رفت آب از منبع تأمین آب روستاهای قلندرتپه و کوشکی کیکانلو از توابع شهرستان مانه و سملقان می‌گذرد.

آن سال‌ها آبفای روستایی قول مساعد جهت حل این مشکل را داد، قولی که هیچ‌گاه رنگ حقیقت به خود نگرفت! تا اینکه آبفای روستایی و شهری ادغام شدند و اهالی این دو روستا ناامید از وعده‌های نافرجام مسئولین دوباره با ارسال عکس و فیلم نسبت به عدم رفع این معضل گلایه کردند.

تماس تلفنی خبرنگار فارس با روابط عمومی آبفای استان و قول پیگیری مانع انتشار تصاویر شد، اما باگذشت چند ماه تصاویر جدید ارسالی اهالی این روستاها خبر از اهمال مدیران آبفا می‌دهد.

 

گلایه اهالی این روزهای روستاییان دیگر از هدررفت آب فراتر رفته و آن‌ها نسبت به سست شدن پایه‌های منبع و سقوط آن هراس دارند.

مرتضی یکی از ساکنین روستای قلندرتپه که تصاویر ارسال کرده در گفتگو با فارس عنوان می‌کند: بنده ساکن بجنورد هستم و این روزها جهت کمک به کشاورزی پدر پیرم آخر هفته‌ها به روستا می‌آیم.

مرتضی که به قول خودش به خاطر باران چند روز گذشته این بار ترک عادت کرده و اول هفته در روستا به کمک پدر شتافته در ادامه می‌گوید: نگرانی عمده ما سقوط منبع آب و خسارت سنگین و از آن‌طرف بی‌آبی اهالی روستا است.

وی می‌گوید: به دلیل نشتی منبع پمپ آب روستا به‌طور مستمر و مداوم در حال کار است تا آب را وارد منبع کند.
به عقیده مرتضی نشتی که با کمترین هزینه برطرف می‌شد این روزها با هزینه زیاد مقاوم‌سازی پایه‌های منبع و پی آن در روزهای سخت اقتصادی کشور یک بار اضافی است.

مرتضی با گلایه از بی‌توجهی از مسئولین آبفا می‌گوید: البته یک مشکل دیرینه هم‌جهت جابه‌جایی این منبع آب وجود دارد و آن عدم تأیید میراث فرهنگی استان جهت استقرار منبع جدید در کنار دست منبع فعلی است.

 

 

همان‌طور که در تصاویر مشخص است، نشت چندین ساله آب باعث جلبک گرفتگی پایه‌های منبع و تشکیل نیزار در پایین‌دست این منبع شده است.

حالا که هدر رفت آب برای متولیان این مایه حیات در خراسان شمالی از کمترین اهمیت نیز بی‌بهره است، یک درخواست و اینکه از خسارت سنگین احتمالی پیشگیری کنید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول