اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

قناعتیان: هنرهای نمایشی بدون تماشاچی معنا و مفهومی ندارد

کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی گفت:باید این را پذیرفت که هنرهای نمایشی از جمله فیلم و تئاتر بدون حضور تماشاچی معنا پیدا نمی کند.

قناعتیان: هنرهای نمایشی بدون تماشاچی معنا و مفهومی ندارد

«وحیدرضا قناعتیان»، کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور «فردا» در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، با اشاره به این که سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور دوره ای که با همه گیری و گستردگی بیماری کرونا آغاز شده است گفت: استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های رسانه و فضای مجازی در این دوره بیشتر از هر زمان دیگر خود را نمایان ساخته است.

وی، در ادامه با اشاره به این که جشنواره طبق روال معمول که در سطح منطقه استان و کشور برگزار می‌شود و امسال نیز روند عادی خود را ادامه خواهد داد، افزود: در این دوره پس از برگزاری در سطح منطقه به علت شیوع بیماری کرونا دوره های استانی و کشوری آن متوقف شده و از آن به بعد به شکل غیر حضوری و شبکه‌های برگزار می‌شود.

کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که داوری آثار فیلم و تئاتر در مناطق و شهرستان ها توسط داوران به صورت غیر حضوری انجام شده است، ادامه داد: در مرحله کشوری نیز به صورت غیرحضوری داوران آثار دانش‌آموزان را بررسی خواهند کرد و در نهایت از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به این که شرایط جدید فرصتی را برای تولید آیتم های آموزشی در زمینه های مختلف در موازات داوری آثار فرهنگی هنری فراهم آورده است تصریح کرد: از این فرصت می توان به خوبی برای تولید آیتم های آموزشی در زمینه های مختلف در حوزه هنرهای نمایشی و فیلم استفاده کرد ظرفیت «شبکه شاد» که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است فضای مجازی را به بستری مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری دانش آموزان تبدیل کرده است.

قناعتیان، آموزش نقالی و نمایشنامه‌نویسی فیلم سازی ایده یابی ساخت عروسک های نمایشی نگارش نقد و فیلمنامه را از جمله مهمترین دوره های آموزشی برشمرده که می تواند در نرم افزار شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد، بر همین اساس تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری فردا فرصتی است برای اینکه هم برگزار کنندگان و هم شرکت کنندگان به طور جدی استفاده از امکانات فضای مجازی را تجربه نمایند.

این مقام مسئول در پایان ضمن اظهار امیدواری در این زمینه که با یاری خداوند متعال شرایط به حالت عادی بازگشته تا بتوان نمایش های تولید خلاقیت دانش آموزان را با حضور تماشاچی بر روی صحنه دید، تاکید کرد: هر چند هنرمندان دانش آموزان خلاق هستند و هنرهای نمایشی و فیلمی است مثل دیگر گروه‌ها خود را با شرایط جدید وفق داده و به تولید آثار روی آوردند اما باید پذیرفت که هنرهای نمایشی از جمله فیلم و تئاتر بدون حضور تماشاچی معنا پیدا نمی‌کند.

دبیرخانه سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور به عنوان فردا از بیست و هشتم تا سی و یکم تیر یکم تیرماه ۱۳۹۹ به همت اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در حوزۀ دریافت آثار هنری دانش آموزان در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول