اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انفصال از خدمت یا جریمه میلیونی مجازات بکارگیری مشمولان غایب

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان از ممنوعیت استفاده از مشمولان غایب در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنفی خبر داد.

انفصال از خدمت یا جریمه میلیونی مجازات بکارگیری مشمولان غایب

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامرضا باهنر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت استفاده از مشمولان غایب در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنفی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون وظیفه عمومی، استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها، مؤسسات وابسته به دولت، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون تعیین وضعیت خدمت سربازی ممنوع است.

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان تصریح کرد: طبق ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، استخدام‌کننده یا استخدام‌کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به‌ کارگیری کنند توسط نیروی انتظامی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت، معدن و تجارت، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز مبلغ ۱۶۳ میلیون ریال و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

باهنر در خاتمه خاطرنشان کرد: مشمولان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین وظیفه عمومی از سامانه‌های خدمات الکترونیک وظیفه عمومی از قبیل تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰، پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰، شماره تلفن ۵۵۴۲۱۱۰۰ و یا پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی سایت پلیس به نشانی vazife.police.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول