اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آن سوی گردنه آخر

شواهد حاکی از آن است که ایالات متحده و در کنار آنها، اروپاییان، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ایرانیان موفق به عبور از این گردنه آخر شوند، سرعت توسعه و پیشرفت‌شان دیگر مهار‌شدنی نیست.

آن سوی گردنه آخر

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سرمقاله روزنامه «صبح نو» با تیتر «گردنه آخر» را مشاهده می‌کنید.

اگر هشت سال جنگ تحمیلی را فاکتور بگیریم، در طول تاریخ بعد از انقلاب این حجم از دشمنی از سمت جبهه استکبار در عرصه‌های گوناگون سابقه نداشته است.

این جبهه در عین حال که در بخش نظامی و در محورهای مقاومت با ایران اسلامی درگیر است، در همان حال در اعمال فشار اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌‎ای از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند؛ در‌عین‌حال که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های غیرانسانی و ضدبشری را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است، در همان حال ابایی از آن ندارد که یک فرمانده رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را که به دعوت مقامات عراقی راهی این کشور شده است، علنا ترور کند.

شواهد حاکی از آن است که ایالات متحده و در کنار آنها، اروپاییان، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ایرانیان موفق به عبور از این گردنه آخر شوند، سرعت توسعه و پیشرفت‌شان دیگر مهار‌شدنی نیست و باید رسما جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بازیگر مهم بین‌المللی به رسمیت بشناسند؛ به همین جهت هم هست که همه ابزارها، تدبیرها، مکرها و سیاست‌هایشان را به صحنه آورده‌اند تا مگر مانع عبور ایران از آخرین گردنه شوند.

مساله هسته‌ای، حضور قدرتمند در محور مقاومت، حساسیت نسبت به پشت دیوارهای رژیم صهیونیستی، پرتاب ماهواره، قدرت بلامنازع موشکی در منطقه و تاب‌‌آوری اعجاب‌آور در برابر شدیدترین فشارهای اقتصادی و سیاسی، همه و همه بهانه‌هایی برای جلوگیری از گذشتن از این گردنه آخر است.

هرچند حضرت حق وعده داده مومنین را در هر وضعیتی یاری خواهد کرد ولی کاش حداقل یک قوه‌مجریه چابک و پرنشاط هم بود که در این وضعیت،‌ باری از دوش مردم برمی‌‍‌داشت، نه آنکه خود باری به دوش مردم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول