اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح‌های ملی سه شنبه‌های تکریم و روح مقاومت در کردستان اجرا می‌شود

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: طرح‌های ملی سه‌ شنبه‌های تکریم و روح مقاومت در کردستان اجرا می‌شود.

طرح‌های ملی سه شنبه‌های تکریم و روح مقاومت در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامان احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: نقش بی‌بدیل رسانه‌های استان در دفاع از مدافعان سلامت را در این برهه کرونا شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به طرح‌های تابستانه ارشاد اسلامی کردستان در سالجاری افزود: ۶۰۰ کانون فرهنگی در استان فعالیت دارند که زمینه‌ساز اجرای فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراعت در سطح استان هستند. 

وی خاطر نشان کرد: اکثر برنامه‌های تابستانه در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان در عرصه مجازی شکل خواهد گرفت.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به وجود مساجد و اماکن زیارتی زیاد در استان اعلام کرد: این اماکن می‌تواند در کاهش آسیب‌ها اثرگذار باشد.

احمدی به اجرای طرح ملی روح مقاومت پرداخت و بیان کرد: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال‌جاری با پررنگ کردن نقش کانون‌های مساجد در کنار سایر مجامع شکل می‌گیرد.

وی طرح سه شنبه‌های تکریم را از دیگر طرح‌های تابستانه دانست که در قالب ۱۳ گروه در مساجد برگزار می‌شود و شامل تکریم از کارآفرینان، خانواده فرهنگی موفق محلات، مسوولان اثرگذار، گروههای جهادی و محرومیت‌زدایی و سرکشی از خانواده شهدا است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه به عنوان مروجین فعالیت‌های یاد شده می‌توانند کمک‌کننده ما در اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم باشند، یادآور شد: طرح ملی روح مقاومت نیز با ۱۱۰ روایت در خصوص شهدای مساجد و با ابزارهای هنری و سینمایی ادامه می‌یابد و از مردم دعوت می‌کند تا آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، پادکست و غیره برای معرفی شهدا ارائه دهند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در یکسال اخیر واژه فهما در کانون فرهنگی هنری مساجد در قالب هشت شاخص کلی و ۳۱ شاخص فرعی شکل گرفته که به رشد بچه‌های فعال مساجد می‌پردازد.

احمدی گفت: سال قبل 6 هزاز و ۳۷۰ عنوان فعالیت انجام می‌شد اما امسال بدلیل گسترش ویروس کرونا در فضای مجازی پیگیر و تداوم می‌یابد.

وی اضافه کرد: طرح ملی قرآن ۱۴۵۴ نیز در استان نیز اجرا می‌شود که با استفاده از نخبگان استان تولیداتی قرآنی تهیه شده که در فضای مجازی نشر می‌یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح سه شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل از فعالان فرهنگی هنری میان قشرهای مختلف در مساجد باید برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا طرح سه شنبه در منزل فعالان و به منظور تکریم از انها انجام می‌شود.

کامل گلباغی اضافه کرد: با دانشگاه فرهنگیان، مرکز بهداشت، اتحادیه دانش‌آموزی، بنیاد شهید و... تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم منعقد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۷ موسسه قرآنی برای دریافت مجوز فعالیت ثبت شده‌اند و علاوه بر آن روز جمعه در سوم مهرماه مجمع اتحادیه موسسات قرآنی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تشکیل کانون‌های فرهنگی در سه شیوه‌ی اجتماعی، هنری و ادبی و مجازی به صورت مجازی انجام می‌گیرد و فعالیت‌های خود را تحت عنوان بچه‌های مسجد انجام خواهند داد که با امتیازاتی که براساس فعالیت دریافت خواهند کرد، حمایت خواهند شد.


وی گفت: ۶۰۰ کانون‌ در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴۲۷ کانون در روستا فعال است و همگی به فضای مجازی مجهز هستند و می‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند.

در این نشست دو پوستر سه‌ شنبه‌های تکریم و روح مقاومت نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول