اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی +سند

براساس مصوبه هیات وزیران 32 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولت به جای بدهی‌ها به تامین اجتماعی واگذار می‌شود.

واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی +سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 32 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف شد. براساس مصوبه هیات وزیران قرار است که برخی شرکت‌های دولتی به این سازمان به جای بدهی‌ها واگذار شود.

در متن این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۴/۱۸ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تصویب کرد:

١- سهام دولت و متعلق به دولت به شرح جدول زیر، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه توسط سازمان خصوصی سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی سیصد و بیست هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۲۰) ریال واگذار می‌شود.

۲- قیمت نهایی سهام شرکتهای موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذار بنگاهها مصوب ۱۳۸۷/۱۲/۲۰ شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیئت واگذاری تعیین می شود. سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیئت واگذاری ارایه نماید.

۳- چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشند و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در بند (و) تبصره (۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور نیز بیشتر شود حسب مورد تعدیلات لازم راسا توسط سازمان خصوصی سازی اعمال خواهد شد.

۴- نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می باشد. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

۵- از تاریخ ابلاغ تصویب این تصویب نامه حقوق مالکانه سهام شرکتهای یادشده به سازمان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد و سازمان خصوصی سازی و سازمان تأمین اجتماعی مکلفند بلافاصله اقدامات نقل و انتقال سهام به نام سازمان تأمین اجتماعی را عملیاتی نمایند.

۶- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است مازاد بر هفده درصد (۱۷) سهام خود در شرکتهای موضوع این تصویب نامه را به صورت مرحله ای و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ به بخش غیردولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز است راسا نسبت به واگذاری مازاد بر هفده درصد (۱۷) سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش را پس از کسر هزینه های مترتب بر واگذاری را به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

۷- سازمان تأمین اجتماعی موظف است از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تا پایان سال ۱۳۹۹ معادل دو برابر ارزش واگذاری های موضوع این تصویب نامه را از محل سهام، سهم الشرکه و یا سایر دارایی های خود را از طریق بازار سرمایه به بخش غیردولتی واگذار نماید.

۸- مبالغ مصوب هیئت واگذاری با اعلام سازمان خصوصی سازی به کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط، از سرجمع بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی کسر و اعمال حساب می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول