اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وبگاه صهیونیستی: هم‌حزبی‌های نتانیاهو، به دنبال کنار زدن وی از ریاست لیکود

یک پایگاه صهیونیستی به نقل از مقام‌های کنونی و پیشین لیکود مدعی شد که اعضای این حزب به کنار زدن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ریاست لیکود فکر می‌کنند.

وبگاه صهیونیستی: هم‌حزبی‌های نتانیاهو، به دنبال کنار زدن وی از ریاست لیکود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش نارضایتی‌ها از عملکرد و سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری تظاهرات‌های گسترده در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، اعضای حزب لیکود را به فکر شوریدن علیه او انداخته است.

وبگاه «عاروتص شوع» بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، گزارش داد مقامات پیشین و کنونی حزب لیکود (که نتانیاهو ریاست آن را بر عهده دارد)، در حال توافق برای اقدامی جهت برکناری نتانیاهو از ریاست این حزب و نشاندن شخصی دیگری به جای او در لیکود هستند.

به نوشته این پایگاه خبری، مقام‌های ارشد لیکود می‌گویند نتانیاهو اهداف این حزب و همچنین ائتلاف راست‌گرایان رژیم صهیونیستی را رها کرده تا به مسائل شخصی خود (از جمله پرونده‌های فساد دولتی) رسیدگی کند.

این افراد با تاکید بر لزوم بازگرداندن لیکود به مسیر اصلی خود، می‌گویند نتانیاهو از آمریکا برای پیشبرد طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری چراغ سبز دریافت کرده اما تصمیم گرفت آن را اجرا نکند.

عاروتص شوع به نقل از منابع مطلع نوشت از نظر اعضای لیکود، با اینکه نتانیاهو خود را به عنوان یک راست‌گرا و رهبر ائتلاف دست راستی نشان داده اما در واقع سیاست‌های احزاب چپ را اجرا کرده و باقی ماندن او در ریاست این حزب می‌تواند لیکود را به فروپاشی بکشاند.

بر این اساس، مقام‌های مذکور همچنین معتقدند دل‌مشغولی اصلی نتانیاهو در این روزها، تلاش برای بقا در سایه پرونده‌های فساد در دادگاه است.

بامداد یکشنبه بود که چند هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی با تجمع مقابل اقامتگاه نتانیاهو، خواستار استعفای وی شدند که در ادامه پلیس برای متفرق کردن آنها از توپ آب‌پاش استفاده کرد. (جزئیات بیشتر)

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه وی تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

دومین جلسه محاکمه نتانیاهو روز یکشنبه  بعد از وقفه‌ای ۵۵ روزه به دلیل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی با قرائت دادخواست دادستانی رژیم صهیونیستی و پلیس علیه او در جریان پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰»، برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول