اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد بهبود تقاضا برای سوخت که افزایش شمار مبتلایان به کرونا می‌تواند آن را با چالش روبرو کند، قیمت نفت در معاملات امروز به 42.72 دلار کاهش یافت.

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌‌الملل فارس به نقل از رویترز، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد بهبود تقاضا برای سوخت که افزایش شمار مبتلایان به کرونا می‌تواند آنها را با چالش روبرو کند، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 41 سنت کاهش 42.72 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با  40 سنت کاهش 40.19 دلار معامله شد.

تاکنون 14.5 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از 60 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آوتار ساندو، تحلیلگر بازار گفت: «همه‌گیری پایان ناپذیر ویروس کرونا احتمالا کشورها را دوباره به اجرای محدودیت‌ها وادار کند که این اقدام رشد اقتصادی را کند خواهد کرد و تقاضا برای انرژی را پایان می‌دهد.»

در حالی‌ که تقاضا برای سوخت از 30 درصد کاهش در ماه آوریل، آن زمان که کشورها در سراسر جهان محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال کردند، بهبود یافته اما مصرف هنوز کمتر از سطح پیش از انتشار ویروس کروناست. با افزایش شمار مبتلایان، تقاضا برای بنزین در آمریکا کاهش یافته است.

ارقام رسمی در روز دوشنبه نشان داد واردات نفت ژاپن در ماه ژوئن به نسبت مدت مشابه سال گذشته، 14.7 درصد افت کرده است. این کاهش به اندازه کاهش 25 درصدی ماه می نیست.

درعین حال، رقم کاهش صادرات سومین اقتصاد جهان برای چهارمین ماه متوالی دو رقمی است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول