اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

لزوم اجرایی شدن تطابق کارت ملی افراد با سامانه اثر انگشت ثبت شده در سازمان ثبت احوال

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر تطابق کارت ملی افراد با سامانه اثر انگشت ثبت شده در سازمان ثبت احوال توسط دفاتر اسناد رسمی شد.

لزوم اجرایی شدن تطابق کارت ملی افراد با سامانه اثر انگشت ثبت شده در سازمان ثبت احوال

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور درخصوص مسائل و معضلات دفاتر اسناد رسمی و مشکلات در ارتباط با سامانه سازمان ثبت احوال و رفع آن، بحث و گفت‌وگو شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این جلسه ضمن قدردانی از سازمان ثبت اسناد و همچنین سازمان ثبت احوال کشور برای بارگذاری سوابق کارت ملی هوشمند افراد در سیستم ثبت آنی و کمک به احراز هویت توسط سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی، این مهم را موجب کاهش خطای احراز هویت دانست.

خندانی خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر تطابق کارت ملی افراد با سامانه اثر انگشت ثبت شده در سازمان ثبت احوال توسط دفاتر اسناد رسمی شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه این سازمان نیز پیگیر این موضوع است، گفت: اساس احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی همین بوده‌است، زیرساخت‌ها تقریبا مهیاست و ایرادات فنی برطرف شده‌است.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک با توجه به رفع موانع و ایرادات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، اجرایی شدن تطابق کارت ملی و اثر انگشت ثبت شده در سازمان ثبت احوال در دفاتر اسناد رسمی کلید خواهد خورد و در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

خندانی در ادامه گفت: کانون سردفتران ودفتریاران  و دفاتر اسناد رسمی آماده هرگونه همکاری لازم در راستای اجرایی شدن این امر هستند.

همچنین مقرر شد تا اجرایی شدن این امر، جلسات پیگیری‌های لازم فی‌مابین کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت احوال کشور ادامه یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول