اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

10 توصیه اساتید بسیجی استان اصفهان به مسؤولان در راستای ترویج حجاب

اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان در نامه‌ای خواستار مقابله با ساختارشکنان حجاب و عفاف در محیط‌های عمومی و تولید محتواهای مناسب در جهت ترویج عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان و آگاهی خانواده‌ها به عواقب سوء بدحجابی و بی‌حجابی شدند.

10 توصیه اساتید بسیجی استان اصفهان به مسؤولان در راستای ترویج حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ۹۰ کانون و دفتر بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان به مناسبت هفته حجاب و عفاف، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسؤولان مطالبات خود را در این زمینه مطرح کردند.

در ابتدای این نامه با اشاره به این که رهبر انقلاب در خصوص حجاب می‌فرمایند: «ما که روی حجاب این‌قدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه‌ی معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌ای که سر راهش قرار داده‌اند، نشود»، آمده است: آنچه مسلم است بنا بر مستندات تاریخی زنان ایران از زمان‌های بسیار دور حجاب کامل داشته‌اند. همچنین بررسی ادیان بزرگ توحیدی نظیر مسیحیت و یهودیت نیز نشان می‌دهد این ادیان نیز قائل به حجاب بوده‌اند. در دین مبین اسلام که قرآن و سنت مبنای مشترک عمل همه مذاهب آن بوده و هست نیز همواره به حجاب تأکیدات فراوان شده است.

اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد، تصریح کرده‌اند: آیه ۳۰ سوره نور و آیات ۵۹، ۳۳ و ۲۳ سوره احزاب آیاتی است که مستقیماً بر وجوب حجاب برای زنان دلالت دارد. در مطالعه آرای علما شیعه در تاریخ اسلام نیز هیچ موردی بر مجاز بودن کشف حجاب مشاهده نمی‌شود بلکه بسیاری از آنان با پرداختن به روایات به دلایل عقلی و نقلی حجاب و صدور حکم نسبت به رعایت حجاب تأکید داشته و دارند.

در بخش دیگر این نامه آمده است: در طول سال‌های گذشته مسأله مهم حجاب به عنوان یکی از محوری‌ترین مسائل فرهنگی کشور که مورد حمله مستقیم و برنامه‌ریزی شده دشمنان اسلام بوده است در اثر شعارها و رفتارهای سیاسیون به‌ ویژه در برهه‌های انتخابات از یک مسأله شرعی که قرآن به آن صراحت دارد تبدیل به یک مسأله سیاسی شده و مباحثه‌ها و مناظره‌های علمی در این باب جای خود را به مناقشات سیاسی و حزبی و صرفاً در جهت کسب رأی داده است و متأسفانه باید گفت در هیاهوی اختلاف‌نظرهای سیاسی، دشمن با بررسی عمیق، دقیق و برنامه‌ریزی شده تا حدود زیادی در کاهش حساسیت جامعه اسلامی به مسأله حجاب موفق عمل کرده است.

۹۰ کانون و دفتر بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان تأکید کرده‌اند: طرح مسأله انحرافی حجاب اجباری به جای حد پوشش و هم ردیف قرار دادن آن با آزادی اجتماعی در بین افکار عمومی، هم از سوی دشمنان و هم از سوی برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور و عدم تجزیه و تحلیل درست و تأثیرگذار این موضوع مهم توسط دانشمندان حوزه‌های دینی و اجتماعی باعث تردیدهایی در اصل مسأله حجاب در بین زنان و دختران جوان شده است تا جایی که بسیاری از خانواده‌های مذهبی نیز چندان حساسیتی به نوع پوشش همسر و فرزندان خود نشان نمی‌دهند.

در ادامه این نامه خطاب به مسؤولان شهری آمده است: اصفهان به‌ عنوان شهری مذهبی در طول تاریخ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با یک نگاه در سطح شهر و مناطق تفریحی و حتی ادارات و دانشگاه‌ها به این مهم می‌توان پی برد که نه تنها حساسیتی در بخشی از مردم وجود ندارد بلکه گویی مسؤولان شهر نیز خود را موظف به برنامه‌ریزی جهت مقابله با این شکل از جنگ نرم نمی‌بینند.

در بخش دیگر این نامه بیان شده است: سؤالی که از مسؤولان محترم فرهنگی و اجرایی اصفهان مطرح است این است که آیا در سطح شهر و در مناطق تفریحی و گردشگری شهر سری زده‌اید یا غرق در مشغله‌های سیاسی و اجرایی خود هستید، آیا حداقل با نگاه دینی و نه سیاسی به مجموعه‌های تحت امر خود سر زده‌اید؟ آیا در پارک‌های شهر مشاهده کرده‌اید که به بهانه ورزش و دوچرخه‌سواری و سایر برنامه‌های تفریحی چه نوع پوشش‌های تنگ و بدن نمایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟ آیا تصور نکرده‌اید که یک خانواده مذهبی جهت پرهیز از الگوگیری فرزند خود و پرهیز از گناه امکان حضور در بسیاری از مناطق شهر را ندارد؟ آیا مشاهده کرده‌اید که در بسیاری از فروشگاه‌های شهر مانتو دکمه‌دار وجود ندارد؟ توجه دارید امروز قیمت چادر مشکی چقدر است؟

کانون‌های بسیج اساتید استان اصفهان مطالبات خود را از مسؤولان شهر اصفهان در ۱۰ عنوان به این شرح اعلام کرده‌اند: توجه به نقطه نظرات و رهنمودهای امامین انقلاب و علمای شهر همچنین توجه به قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب ۱۳ دی‌ماه ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرایی نمودن آن در سطح استان و به‌ ویژه در سطح ادارات؛ برنامه‌ریزی در جهت ترویج حجاب اسلامی با رویکردهای فرهنگی و هنری در صدا و سیما و فرهنگسراها؛ ابلاغ برنامه‌های اجرایی به دانشگاه‌های استان در جهت حفظ حجاب دانشجویان و ارزیابی عملکرد روسای دانشگاه‌ها و ارائه بازخور به استان‌ها؛ تهیه دستورالعمل اجرایی حفظ حجاب و حفظ حریم زن و مرد در ادارات و نظارت مستمر بر عملکرد مدیران دستگاه‌ها؛ تشکیل شورای ارزیابی در استانداری و بررسی میدانی عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی؛ تأمین مکان مناسب در پارک‌ها و مراکز تفریحی مرکز شهر جهت ورزش و دوچرخه‌سواری بانوان محترم که در این خصوص راه‌اندازی باغ‌های بانوان حرکت مثبتی بوده است اما مکان‌های انتخاب شده به نحوی است که امکان استفاده بانوان به ویژه دختران جوان به دلیل عدم دسترسی آسان فراهم نیست.

مقابله جدی با ساختارشکنان در محیط‌های عمومی؛ نظارت بر عملکرد کافی‌شاپ‌های سطح شهر که متأسفانه پاتوق دختران و پسرانی با پوشش‌های نامناسب شده است که زیبنده شهر اسلامی نیست؛ برنامه‌ریزی جهت تأمین و توزیع لباس‌های مناسب در فروشگاه‌ها؛ حضور مؤثر و مستمر در فضای مجازی و تولید محتواهای مناسب در جهت ترویج عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان و آگاهی خانواده‌ها به عواقب سوء بدحجابی و بی‌حجابی از دیگر مطالبات اساتید بسیجی استان اصفهان در زمینه عفاف و حجاب است.

در پایان این نامه یادآوری شده است: انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدانی است که همواره در وصیت‌نامه خود به حفظ حجاب اشاره داشته‌اند و لازم است برای پاسداشت خون این شهیدان بزرگوار به وصیت آنان عمل نموده و طوری رفتار نکنیم که شرمنده روی شهیدان باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول