اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت پویش ملی روضه جواد الائمه همزمان با شب شهادت امام جواد(ع)

مدیر کانون و هیات جواد الائمه (ع)با اشاره به راه اندازی پویشی ملی با عنوان اجرای روضه جوادالائمه علیه السلام، گفت: در قالب این پویش هموطنان ضمن برگزاری مراسم روضه خانوادگی،14 پرس قیمه نذری طبخ می‌کنند و در شب و روز شهادت حضرت، میان نیازمندان توزیع می‌کنند.

فعالیت پویش ملی روضه جواد الائمه همزمان با شب شهادت امام جواد(ع)

مهدی رجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: همه ساله در ایام شهادت مولایمان حضرت جوادالائمه( علیه السلام)، خدمت گذاران هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام توفیق داشتند با برگزاری اجتماع عظیم عزاداران و سایر برنامه‌های تبلیغی و مذهبی، پرچم عزای ابن الرضا، را در شهر متعلق به ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء برافراشته کنند.

مدیر کانون و هیات جوادالائمه( علیه السلام) بیان کرد: در سال جاری اما به واسطه شرایط خاص پیش آمده، امکان برگزاری این اجتماع وجود ندارد اما این مسئله نباید مانع انجام تکلیف عزاداری آن حضرت باشد که به همین دلیل برنامه‌هایی برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی پویشی ملی با عنوان اجرای روضه جوادالائمه( علیه السلام)، گفت: در قالب این پویش هموطنان در هرکجای کشور ضمن برگزاری مراسم روضه خانوادگی در ساعت 21 سه شنبه 31 تیرماه مصادف با شب شهادت امام جواد علیه السلام، به نیت 14 معصوم، 14 پرس قیمه نذری طبخ می‌کنند و در شب و روز شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام مصادف با 31 تیر و یک مرداد، میان همسایگان و نیازمندان توزیع می‌کنند.

رجب‌پور از ادامه برپایی رزمایش مواسات هم خبر داد و افزود: در لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت، مرحله بعدی توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان به ویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس، همزمان با ایام شهادت امام جود و کرم، حضرت جواد علیه السلام، برگزار خواهد شد.

مدیرکانون و هیات جواد الائمه(علیه السلام) خاطر نشان کرد: حرکت کاروان عزای خودرویی را هم در نظر گرفته ایم که در ساعت 18 روز سه شنبه 31 تیر ماه همزمان با شب شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام کاروان عزای خودرویی از میدان شهدا مشهد مقدس حرکت و صلای عزای ابن الرضا علیه السلام را در سطح شهر طنین اندار خواهد کرد.

وی به برگزاری مسابقه فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: این مسابقه در زمینه سیره و سلوک امام جواد علیه السلام و در بستر فضای مجازی با محوریت سایت سراج به نشانی www.3raj.ir برگزار می شود.

رجب‌پور از فعالیت 14 پایگاه ماشین نویسی ویژه شهادت جوادالائمه علیه السلام در مشهد مقدس خبرداد و دیگر طرح و برنامه قابل اجرا در شهادت امام جواد را «سلام بر امام» خواند و افزود: همزمان با روز شهادت جوادالائمه علیه السلام مصادف با چهارشنبه اول مرداد و در تداوم پویش جهانی روز امام رضا علیه السلام، طرح سلام بر امام با محوریت قرائت زیارت امین الله به نیت زیارت امام رضا علیه السلام در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول