اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خبرهای خوبی از نیروگاه شهید منتظری شنیده نمی‌شود/ ابهام در کیفیت قیمت‌گذاری و پرداخت

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که دستگاه‌های نظارتی به پرونده واگذاری نیروگاه شهید منتظری اصفهان ورود پیدا کنند، هنگام واگذاری، در کیفیت قیمت‌گذاری، واگذاری و پرداخت قیمت این نیروگاه مشکلاتی وجود داشته است.

خبرهای خوبی از نیروگاه شهید منتظری شنیده نمی‌شود/ ابهام در کیفیت قیمت‌گذاری و پرداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی از وجود مشکلاتی در نحوه واگذاری نیروگاه شهید محمد منتظری واقع در شمال اصفهان سخن به میان آورده و خواستار ورود دستگاه‌های مسؤول به این پرونده شد.

وی در صفحه توئیتری خود این‌گونه نوشت: ‏این روزها که خبر اول، مدیریت مصرف برق است، از نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی شهید محمد منتظری اصفهان خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد؛ دستگاه‌های امنیتی، قضایی و نظارتی در مورد نحوه واگذاری این نیروگاه ورود کنند، در این‌باره بیشتر خواهم نوشت.

نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در توضیح این توئیت خود اظهار داشت: گزارشاتی که از کیفیت واگذاری این نیروگاه به گوش می‌رسد، اصلا گزارشات خوبی نیست و ظاهراً لازم است که دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کنند و نسبت به جزئیات کیفیت واگذاری بازجویی و بازپرسی داشته باشند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارشات متعدد و متواتری هم به دست ما رسیده و این مورد مسأله‌ای نیست که یک شخص آن را بیان کرده باشد زیرا از زبان افراد مختلف شنیده شده که در زمان واگذاری، در کیفیت قیمت‌گذاری، واگذاری و پرداخت قیمت این نیروگاه مشکل وجود داشته و این پرونده آلوده به فساد مالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کنند، از ظواهر امر این‌گونه بر می‌آید که در کیفیت واگذاری، حق و حقوق مردم و بیت‌المال رعایت نشده است.

به گزارش فارس، این در حالی است که در زمان واگذاری نیروگاه شهید محمد منتظری به بخش خصوصی نیز اعتراضاتی از سوی مردم و کارکنان این نیروگاه به نحوه واگذاری آن وجود داشت.

نیروگاه شهید محمد منتظری در شمال غرب اصفهان جنب پالایشگاه در زمینی به وسعت ۲.۲ میلیون متر مربع احداث شده است. این نیروگاه دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی مجموعا به ظرفیت تولید ۱۶۰۰ مگاوات در ساعت است. قرارداد احداث چهار واحد از این نیروگاه در سال ١٣٥٧ بین شرکت توانیر و شرکت تکنوپروم اکسپورت شوروی سابق منعقد و عملیات نصب آن آغاز و واحد یک و دو در سال ١٣۶٣، واحد سه در سال ١٣۶٤، واحد چهار در سال ١٣۶٨ راه اندازی شد.

طرح توسعه نیروگاه نیز که قرارداد آن در سال ١٣۶٨ با شرکت مزبور منعقد شد شامل چهار واحد، مشابه واحدهای قبلی است. واحدهای ۵ و ۶ درسال ۷۷ و واحدهای ۷ و ۸ در سال ۷۸ به شبکه برق کشور پیوست. در سال ۱۳۷۴ بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو شرکت مدیریت تولید برق شهید محمد منتظری تشکیل و در سال ۱۳۹۰ این شرکت مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی در مزایده عمومی به شرکت پرشیان فولاد واگذار شده است.

موضوع رسیدگی به وضعیت کارکنان نیروگاه شهید محمد منتظری یکی از سوژه‌های ثبت‌شده مخاطبان در سامانه فارس من با عنوان«بررسی قرارداد پرسنل نیروگاه شهید منتظری اصفهان» بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول