اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایان نشست شورای هماهنگی عراقی-سعودی با امضای چند توافق‌نامه

نشست شورای هماهنگی عراقی-سعودی که از دیروز در ریاض در حال برگزاری است با امضای چندین توافق‌نامه همکاری پایان یافت.

پایان نشست شورای هماهنگی عراقی-سعودی با امضای چند توافق‌نامه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت عراقی که از روز شنبه برای شرکت در نشست شورای هماهنگی عراقی – سعودی، در ریاض به سر می برند، امروز از پایان این نشست‌ها خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیأت عراقی در نشست امروز، مجموعه توافق نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهمی را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، آموزش، وزرش، انرژی و ...امضا کردند.

بنا بر این گزارش، از صبح امروز دور جدید مذاکرات شورای هماهنگی عراقی - سعودی آغاز شد و در دومین روز از این مذاکرات در ریاض، 
توافق‌نامه‌هایی دوجانبه امضا شد.

ریاست هیأت عراقی در این نشست را «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی این کشور و ریاست هیأت سعودی را «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی برعهده داشت.

 «قحطان الجنابی» سفیر عراق در عربستان سعودی، پیش‌تر اعلام کرده بود که علی عبدالامیر علاوی از روز شنبه وارد ریاض شده تا نشست‌های شورای هماهنگی سعودی - عراقی را آغاز کند.

قرار بود «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز امروز به تیم عراقی حاضر در ریاض ملحق شود اما به دلیل بیماری شاه سعودی و انتقال او به بیمارستان، این سفر به تاخیر افتاد.

نخست‌وزیر عراق هفته پیش، دستور تشکیل مجدد شورای هماهنگی عراقی - سعودی برای بررسی پرونده‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور به ریاست  وزیر دارایی کابینه خود را صادر و اعلام کرد  که وزارت‌خانه‌های برنامه‌ریزی، نفت، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگ، صنایع و معادن، جوانان و ورزش، آموزش عالی و پژوهش علمی در آن عضو هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول