اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اعلام محدودیت‌های جدید در خراسان شمالی / تعطیلی برخی صنوف و تشدید استفاده ماسک

استاندار خراسان شمالی از وضع برخی محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: تعطیلی برخی صنوف، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممنوعیت فعالیت تالارها و آرایشگاه‌ها به همراه تشدید الزام استفاده از ماسک در بخش‌های مختلف ازجمله تصمیمات ستاد استانی کرونا است.

اعلام محدودیت‌های جدید در خراسان شمالی / تعطیلی برخی صنوف و تشدید استفاده ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان شمالی اظهار کرد:  سیستم نظارت و کنترل پروتکل‌های بهداشتی به مدت دو هفته در استان تشدید شود و  باید سطح نظارت و پیشگیری در استان بالا برود.

وی افزود: کارمندان مبتلابه بیماری کرونا باید بدون کسری در حقوق و مزایا طول درمان دو هفته‌ای خود را بدون حضور در اداره طی کنند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در خصوص عدم برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در روستاها ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: برای برخورد با مراسم‌های عروسی و عزا در خارج از تلارها و اماکن رسمی با محوریت نیروی انتظامی ستادی تشکیل شود.

شجاعی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد بیشتر می‌شود و در ناوگان حمل‌ونقل و عمومی، متکدیان و زباله گردها رعایت‌های دستور عمل‌های بهداشتی کم شده است باید نظارت‌ها تشدید شود و مدیر مربوط باید پاسخگو باشد.

وی افزود: جواز کسب‌وکار فعالیت‌هایی که به تذکرات ستاد مدیریت بیماری کرونا و سیستم نظارت توجهی نمی‌کنند باید لغو شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ادارات باید ماسک موردنیاز خود را از واحدهای تولیدی استان تهیه کنند.

وی ادامه داد: آمار مربوط به تعداد واحدهای پلمپ شده به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به تفکیک صنف مشخص باشد تا در مورد تشدید نظارت و یا  تعطیلی واحدهای متخلف تصمیم‌گیری کنیم

شجاعی  مسئولیت ادارات دولتی را با مدیر و شهرستان‌ها با فرماندار دانست و گفت: در صورت تردد کارمند و ارباب رجوع بدون ماسک باید پاسخگو باشند و به فردی که از ماسک استفاده نمی‌کند در اماکن عمومی خدمات ارائه نشود.

وی افزود: استفاده از ماسک برای مدیران و کارکنان تمامی سازمان‌ها و ادارات دولتی الزامی است و سیستم دولتی نباید اجازه دهد ارباب‌رجوع بدون ماسک در اداره حضور یابد.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: ویروس کرونا اقتصاد کل جهان را تحت تأثیر قرار داد اما اکنون جان و سلامت مردم مهم است و تعطیلی برخی بخش‌ها الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها پنجشنبه و جمعه‌ها تعطیل شود، طباخی‌ها، رستوران‌ها و آبمیوه فروشی‌ها فقط می‌توانند، خدمات بیرون بر ارائه دهند، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند شد و تالارها و آرایشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

گفتنی است امروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان و ناتوانی در مراکز درمانی هشدار داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول