اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

منابع دیپلمات از توافقی محرمانه میان سعودی و مصر خبر می‌دهند

یک پایگاه یمنی به نقل از «منابعی دیپلمات» مدعی شد که دولت مستعفی یمن تحت فشار سعودی توافقی محرمانه با مصر در ارتباط دومین تنگه مهم جهان در جنوب یمن امضا کرده است.

منابع دیپلمات از توافقی محرمانه میان سعودی و مصر خبر می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه «الخبر المینی» به نقل از منابعی که آنها را «دیپلمات» خواند، امروز (دوشنبه)، ادعا کرد که دولت مستعفی یمن تحت فشار سعودی توافقی با مصر در ارتباط با محافظت از تنگه «باب المندب» در جنوب یمن امضا کرده است.

در همین ارتباط، روز گذشته نیز منابع خبری از ورود «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به مصر و دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

طبق این گزارش، برخی منابع دیپلماتیک ادعا کردند که با فشار سعودی، و تحت عنوان «محافظت از کریدورهای دریایی در باب المندب» مصر اجازه دخالت در یمن را یافته است.

الخبر الیمنی در ادامه گفت که توافق یادشده به صورت محرمانه، شامگاه روز یکشنبه،‌ میان معین عبدالملک و «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر امضا شده است.

این پایگاه خبری همچنین گزارش داد که این توافق چند روز پس از ورود هیأتی مصری متشکل از کارشناسان نظامی و با همیاری نیروهای اماراتی به جزیره «میون» صورت گرفته است که  طبق ادعای الخبر المینی، قاهره بنا دارد یک پایگاه نظامی در جزیره یادشده احداث کند.

الخبر الیمنی در ادامه افزود که ترکیه بیم آن دارد که «دخالت‌های مستقیم» ترکیه در امور یمن، در کنار جبهه‌های «لیبی» و «اتیوپی» منجر به ایجاد جبهه سومی در باب المندب علیه این کشور شود.

این پایگاه خبری یمنی همچنین گفت که عربستان سعودی با این اقدام بنا دارد، شکست گذشته خود یا همان عدم پیشروی در پنج سال اخیر در جنگ علیه یمن را جبران کند و بخش سواحل غربی یمن را درگیر جنگ کند.

 

 

دیگر منابع خبری نیز گزارش دادند که معین عبدالملک امروز نامه‌ای دست‌نویس از «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن به السیسی تحویل داده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول