اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانون‌گذاران آمریکایی «تحقیقات فوری» درباره خشونت پلیس را خواستار شدند

تعدادی از قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا از بازرسان فدرال درخواست کردند تحقیقاتی فوری درباره استفاده دولت از آژانس‌های مجری قانون برای سرکوب معرتضان در شهرهای مختلف آمریکا انجام دهند.

قانون‌گذاران آمریکایی «تحقیقات فوری» درباره خشونت پلیس را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از بازرسان فدرال درخواست کردند تحقیقاتی فوری را در خصوص خشونت نیروهای پلیس علیه شهروندان انجام دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی، «بنی تامپسون» رئیس کمیته امنیت داخلی و «کرولاین مالونی» در نامه‌ای به بازرسان کل وزارت دادگستری و وزارت امنیت داخلی آمریکا، این مسئله را «واجد بیشترین فوریت» توصیف کردند.

نمایندگان کنگره در این نامه‌ «تحقیقات درخصوص استفاده از آژانس‌های فدرال مجری قانون توسط دادستان کل و وزیر امنیت داخلی جهت سرکوب فعالیت‌های انجام شده تحت اصلاحیه اول قانون اساسی آمریکا در شهرهای واشنگتن، پورتلند و دیگر شهرهای این کشور را خواستار شدند».

روز شنبه، معترضان ضد نژاد پرستی در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا در ساعات پایانی شب به یکی از مقرهای انجمن پلیس محلی حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

پلیس پورتلند در پی این حادثه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برخی آژانس‌های فدرال «تحت نظارت و اختیار خودشان» عمل کردند.

اعتراضات در این شهر در ابتدا مسالمت‌آمیز بود و در پی بازداشت‌های خشن و بی‌دلیل پلیس مخفی دولت آمریکا به خشونت کشیده شده است. پلیس تجمعات شبانه را شورش خوانده و می‌کوشد مرکز شهر را از معترضان خالی کند.

«تد ویلر»، شهردار شهر پورتلند، روز یکشنبه اعلام کرد حضور نیروهای فدرال در خیابان‌های این شهر تنها به متشنج شدن اوضاع منجر شده است و «از آن‌ها درخواست نکرده‌ایم به اینجا بیایند. در واقع از آن‌ها می‌خواهیم اینجا را ترک کنند».

از سوی دیگر دادستان کل ایالت اورگن نیز دادخواستی را علیه دولت فدرال به دلیل بازداشت غیرقانونی معترضان ضد نژادپرستی در این ایالت تنظیم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول