اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دفاع مقام آمریکایی از استفاده از پلیس مخفی برای سرکوب اعتراضات

مقام دولت آمریکا از استفاده این کشور از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند دفاع کرد.

دفاع مقام آمریکایی از استفاده از پلیس مخفی برای سرکوب اعتراضات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه از اقدام پلیس فدرال این کشور برای سرکوب اعتراضات در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» دفاع کرد.

به نوشته رویترز، از جمله اقداماتی که «کن کوچینلی»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا از آن دفاع کرده استفاده از پلیس مخفی برای دستگیری معترضان است.

هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» اخیراً در گزارشی از «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود پلیس‌های فدرال از چند روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش‌هایی انجام شده که از احتمال حمله معترضان به برخی ساختمان‌های دولت فدرال در پورتلند خبر می‌داده‌اند.

کوچینلی گفت: «اگر در جاهای دیگر هم چنین اطلاعاتی دریافت کنیم به همین نحو واکنش نشان خواهیم داد.»

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول