اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نماینده عراقی: تهران از بغداد درخواستی برای میانجیگری با سعودی یا آمریکا نداشته است

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در اظهاراتی تأکید کرد که تهران از بغداد درخواستی مبنی بر میانجیگیری میان این کشور و سعودی یا آمریکا نداشته است.

نماینده عراقی: تهران از بغداد درخواستی برای میانجیگری با سعودی یا آمریکا نداشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الفائز» عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق، امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با رادیو «اسپوتنیک» تصریح کرد که تهران رسما از بغداد نخواسته که میان این کشور و سعودی یا واشنگتن میانجیگری کند.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با تکذیب شایعات مربوط به درخواست ایران از بغداد، گفت:‌ «این عراق بوده که دست به این اقدام زده تا منطقه را از درگیری‌‌هایی که پایان خوشی ندارد، در امان نگه دارد».

الفائز ادامه داد: «عراق سعی دارد بر نقش متوازن خود در منطقه تأ‌کید کند». او همچنین گفت: «درگیری ایران با آمریکا یا ایران با سعودی که عواقبی منفی بر عراق خواهد داشت، طی سفر ظریف مورد بررسی قرار گرفت».

عضو کمیسیون روابط خارجی عراق توضیح داد: «هدف از سفر وزیر خارجه ایران به بغداد، بررسی مسئله  ترور [سردار] سلیمانی و ابو مهدی المهندس بود. ظریف با برخی از اعضای ارشد و مقامات امنیتی عراقی برای بررسی این مسئله دیدار کرد».

وی افزود: «این دیدار همچنین برای تحکیم همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی عراق و ایران بود».

الفائز همچنین گفت: «سفر قریب الوقوع الکاظمی به عربستان سعودی در راستای بازگرداندن [مهره] عراق به منطقه عربی است. تلاش در این راستا از دولت‌های پیشین آغاز شده و گام‌های بلندی نیز در این خصوص اتخاذ شده است».

وی همچنین پیش‌بینی کرد که سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی و هماهنگی‌های سیاسی میان دو طرف در چندین زمینه به موفقیت بیانجامد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه وارد بغداد شده بود، پس از دیدار با مقامات عراقی و کُرد در بغداد و اربیل، بامداد امروز (دوشنبه) به تهران بازگشت.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول