اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آکسفورد از موفقیت واکسن ضد کرونا بر روی انسان خبر داد

منابع خبری گزارش داده‌اند دانشگاه آکسفورد واکسنی ساخته که بی‌خطر است و می‌تواندسیستم ایمنی بدن را وادار به ترشح پادتن کند.

آکسفورد از موفقیت واکسن ضد کرونا بر روی انسان خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد واکسن ویروس کرونا که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده ظاهراً امن است و باعث ایجاد پادتن در بدن می‌شود.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که این واکسن  ایمن بوده و قابلیت آماده کردن سیستم ایمنی بدن علیه  ویروس کرونا را دارد.

به گزارش  شبکه خبری «بی بی سی» آزمایش این واکسن بر 1077 نفر نشان داد که تزریق این واکسن منجر به ساخت پادتن و گلبولهای سفید شده که میتوانند با ویروس کرونا  مبارزه کنند.

در حالی که این یافته ها بسیار امیدوار کننده هستند، اما هنوز خیلی زود است که  این واکسن در مقیاس وسیعتری  استفاده شود. انگلیس در نخستین گام  100 میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده است. این واکسن جدید «ChAdOx1 nCoV-19» نام دارد و به سرعت در دست ساخت است.

این در حالی است که برآوردهای دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند، از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. تاکنون ۱۴،۲۱۰،۰۴۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۶۰۰،۴۳۵ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل اما حدود هشت میلیون و پانصد هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، آمریکا با حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول